خبرگزاری کار ایران

نادر گهواره خبر داد؛

برگزاری جشنواره " مرزداران غیور " در سرپل ذهاب

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۵۰

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب از برگزاری جشنواره " مرزداران غیور " در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب از برگزاری جشنواره مرزداران غیور در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره با شرکت گروه های هنری از استان های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان برگزار

می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در سرپل ذهاب، نادر گهواره افزود: این جشنواره اواخر فروردین و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه طی چهار روز با اجرای موسیقی لری، آذری و کردی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: جشنواره مرزداران غیور سال گذشته نیز در سطح استانی با موفقیت در سرپل ذهاب برگزار شد و مورد استقبال بسیاری از هنرمندان قرار گرفت.

گهواره افزود: فراخوان این جشنواره از پاییز سال گذشته به مراکز هنری و هنرمندان غرب و شمال غرب کشور ارائه شده و ۶۷ گروه هنری آثار خود را برای داوری به دبیرخانه جشنواره مرزداران غیور ارسال کرده اند.

وی تصریح کرد: از تمام اجراهای این جشنواره توسط گروه های مختلف هنری کلیپ تصویری با کیفیت " اچ. دی " تهیه می شود و در اختیار هنرمندان شرکت کننده قرار خواهد گرفت.

گهواره تصریح کرد: اقوام مختلف در ایران اسلامی دارای وحدت و همبستگی هستند و هر کدام با پیشینه ای پرافتخار، نواهای موسیقی زیبایی در تاریخ هنری و حماسی خود دارند و برگزاری چنین جشنواره ای در استان کرمانشاه موجب هم افزایی بیشتر هنرمندان نقاط مختلف می شود و تاریخ پرافتخار مرزداری و دفاع از آب و خاک در قالب نواها و اجراهای هنری بیان می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب افزود: گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و سلحشوری مردم ایران زمین در دفاع از کیان ایران اسلامی در استان های مرزی به واسطه مرزداری و درگیری مستقیم با جنگ و دشمن در قلب و حافظه تاریخی مردم این مناطق وجود دارد و هنرمندان شرکت کننده عظمت این حماسه تاریخی را با ذوق هنری خود به دیگران انتقال می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز