خبرگزاری کار ایران

صفوی خبر داد؛

سمپاشی ۸۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه علیه علفهای هرز

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۱۶

با همکاری کشاورزان و راهنمایی کارشناسان این سازمان بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه علیه علفهای هرز سمپاشی شد.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: مبارزه با علف های هرز در استان از اسفندماه ۹۲ در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری استان آغاز و اکنون در مناطق معتدل و سردسیری ادامه دارد.

به گزارش " ایلنا " در استان کرمانشاه، دکتر افشین صفوی گفت: تاکنون ۸۰ هزار هکتار از اراضی بر علیه علفهای هرز پهن برگ و نازک برگ سمپاشی شده و امیدواریم تا رسیدن به وضعیت مطلوب از سوی کشاورزان استان ادامه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مبارزه با سن مادر در حدود۷۰۰۰ هکتار از اراضی استان اعلام کرد: مدیران جهادکشاورزی تمامی شهرستانهای استان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برای مبارزه با سن گندم و علف هرز به صورت مداوم در مزارع حضور یافته تا کشاورزان در زمان مناسب، سم تایید شده را با شیوه صحیح بر علیه آفات به کار ببرند.

صفوی برای صرفه جویی در هزینه ها مصرف توأمان سموم سن گندم و علفهای هرز به همراه ریز مغزی ها را توصیه کرده و خواستار مشاوره کشاورزان با کارشناسان جهت انتخاب نوع سم مناسب و میزان مصرف شد.

وی با اشاره به عدم خرید گندم در صورت خسارت سن زدگی بیش از دو درصد، بر اهمیت مبارزه به موقع با سن و علفهای هرز تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: حجم فعالیت پرسنل سازمان جهاد کشاورزی و اقدامات انجام شده برای مبارزه با سن گندم و علفهای هرز متناسب با اهمیت و سطح زیر کشت گندم و جو بوده و باید بخش دولتی و خصوصی مرتبط با بخش کشاورزی نیز با تمام توان در این عرصه حضور یابند.

وی در پایان حضور کافی و مستمر پرسنل مراکز خدمات جهادکشاورزی دهستانها و پرسنل ستادی را جهت اطلاع رسانی به کشاورزان و ترغیب آنها به مبارزه با آفات را الزامی دانسته و بر به کارگیری و استفاده از توان کارشناسان بخش خصوصی تاکیدکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز