خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اسلامی کار شاخه کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

مهم‌ترین مشکل کارگران مسئله معیشتی آن‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۸۰

حداقل حقوق کارگر کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است. با توجه به سوء مدیریت در دولت گذشته و افزایش افسار گسیخته تورم، آیا با این درآمد می‌توان زندگی درخور داشت. این درآمد کمتر از یک چهارم درآمد زیر خط فقر است. پس بر همین اساس است که می‌گویم تا رسیدن به وضع مناسب فاصله بسیار زیاد است.

ایلنا: دبیر حزب اسلامی کار شاخه استان کرمانشاه اظهار داشت: در آغاز از خبرگزاری ایلنا که همیشه با عملکرد مناسب خود مورد اعتماد و استناد بوده تشکر می‌کنم که این وقت را در اختیار بنده به عنوان نماینده حزب اسلامی کار در استان قرار داده تا بتوانم اهداف این حزب را هر چند مجمل به عرض خوانندگان محترم برسانم.

مهدی فتاحیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه این حزب از احزاب ریشه‌دار اصلاح طلب است، همیشه در راستای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و خط ولایت فقیه در کنار سایر احزاب اصلاح طلب ادای وظیفه کرده است. اکنون چند سال از عدم حضور این حزب در فضای سیاسی استان می‌گذرد. به صلاحدید دبیرکل محترم حزب اسلامی کار جناب دکتر حسین کمالی شاخه استانی آن در استان کرمانشاه فعال شده و با تمام توان از منافع به حق مردمی و همچنین کارگران عزیز که ستون استقلال کشور بر دوش این عزیزان به اهتزاز در آمده دفاع خواهد کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اهداف این حزب در استان کرمانشاه، افزود: حزب اسلامی کار از احزاب اعتدال گراست و این مهم از پیشینه عملکرد حزب قابل مشاهده است، پس بر این اساس فعالیت حزب در استان نیز به همین منوال است و قصد و نیت از تشکیل این حزب، کمک به مسئولین استان در اتخاذ هر چه بهتر تصمیمات است. همچنین سعی داریم به‌عنوان واسطی عمل کنیم که مسائل و مشکلات مردمی و به‌خصوص کارگری را به صورت شفاف به مسئولین برسانیم و پیگیر مطالبات مردمی و کارگری باشیم. البته این بخشی از وظایف ماست.

دبیر حزب اسلامی کار شاخه استان کرمانشاه گفت: در خصوص تشکیل شورای مرکزی همانطور که قبلآ هم گفته‌ام ما به‌دنبال افرادی با سابقه‌ای اعتدالی هستیم و این شاخصه مهم باید در سوابق آن‌ها قابل رویت باشد. ما می‌خواهم به دور از جنجال سیاسی و سیاه نمایی پیگیر مشکلات مردمی و سیاسی باشیم؛ پس عجله‌ای برای تشکیل شورای مرکزی نداریم و نمی‌خواهیم که کیفیت را فدای کمیت کنیم. اما به هر حال در حال رایزنی با افراد خوشنام و با سابقه سیاسی مشخص هستیم که بتوانیم این مهم را شکل دهیم.

وی به برنامه این حزب در آینده اشاره داشت و عنوان کرد: پس از تشکیل شورای مرکزی اولین برنامه انشاالله تشکیل کمیته جوانان، دانشجویان و کارگران است و پس از آن به‌دنبال تشکیل یک کارگروه کارگری هستیم که در کنار خانه کارگر استان بتوانیم به پیگیری مطالبات سیاسی و صنفی این قشر زحمت کش و کم ادعا که پایه استقلال کشور هستند بپردازیم. کارگران عزیز قشر عظیم و قدرتمندی را در کشور تشکیل می‌دهند. همیشه در تمامی صحنه‌های اجتماعی و سیاسی کشور حضور داشته و در جنگ تحمیلی رشادت‌های آنان غیر قابل انکار است. این عزیزان با تمام اخلاص در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، بدون کمترین ادعا. پس حق آنان است که مطالباتشان را ارج نهیم و پیگیری کنیم. جمهوری اسلامی ایران کشوری در حال توسعه است پس تقویت جامعه کارگری باعثسرعت در رشد اقتصادی کشور می‌شود، پس توجه به وضعیت معیشتی کارگران باید از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور باشد.

وی در خصوص این کارگروه کارگری گفت: در خصوص کیفیت کار این کارگروه بهتر است که در آینده توضیح داده شود، اما اکنون به این بسنده می‌کنم که می‌خواهیم در این کارگروه منافع دو گروه صاحب کار و صاحب سرمایه را به یکدیگر نزدیک کنیم و سعی در به‌دست آوردن راه کارهایی داریم که با نزدیک‌تر کردن این دو گروه که در جامعه کارگری حضور دارند شرایط بهتر بهره‌وری از سرمایه و کار را فراهم نماییم. در این راستا باید از تجربیات سایر کشور‌ها و همچنین استفاده کردن از نظر اساتید دانشگاه و دانشجویان و انجام پروژه‌های تحقیقی به نتایج علمی و قابل استفاده بومی شده رسید و این نتایج را در اختیار مسئولین برای اجرایی شدن قرار خواهیم داد.

فتاحیان به وضعیت کارگران در استان هم اشاره کرد و اظهار داشت: به عقیده بنده هر چند کارهای مناسب و مفیدی در حال انجام است، اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مناسب و درخور این تلاشگران بی‌ادعا فاصله زیاد است. مهم‌ترین مشکل کارگران از نظر بنده مسئله معیشتی آن‌هاست. حداقل حقوق کارگر کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است. با توجه به سوء مدیریت در دولت گذشته و افزایش افسار گسیخته تورم، آیا با این درآمد می‌توان زندگی درخور داشت. این درآمد کمتر از یک چهارم درآمد زیر خط فقر است. پس بر همین اساس است که می‌گویم تا رسیدن به وضع مناسب فاصله بسیار زیاد است.

وی افزود: ما هر ساله شاهد ناآرامی‌هایی در سطح کشورهای مختلف به‌دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی هستیم. تورم و گرانی همیشه تبعات خاص خود به‌لحاظ ناآرامی‌ها و نافرمانی‌های مدنی را دارد، اما تاکنون با خودمان اندیشیده‌ایم که چرا با این همه مشکلات و سوء مدیریت‌ها به‌خصوص در دولت قبل شاهد چنین مسائلی در کشورمان نیستیم؟ تنها جواب به این سئوال فقط و فقط اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است که همین کارگران برای پیروزی و حراست از انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی شده و در جنگ تحمیلی و نابرابر، ۸ سال در مقابل تمام دنیا با دستانی خالی ایستادند و تنها تکیه‌گاه آنان پس از خداوند امید به رهبری بود.

این فعال کارگری عنوان داشت: اکنون نیز با استقرار دولت تدبیر و امید که دولتی با پشتوانه عظیم مردمی است، امید است که شرایط سخت معیشتی و اقتصادی که گریبانگیر مردم شده است کم کم رو به بهبودی برود.

دبیر حزب اسلامی کار شاخه استان کرمانشاه گفت: خط فقر طبقه میانی جامعه را به زیر کشیده و متاسفانه تقسیم ثروت در کشور به درستی انجام نشده است. هدفمندی یارانه‌ها به جای رفع مشکل خود به مشکل تبدیل شده و کمر مردم زیر بار فشار تورم خم شده در این شرایط نیاز است که مسئولین با ارائه راهکارهای مناسب در پی رفع مشکلات باشند و برای رفاه عمومی هر چه در توان دارند دریغ نکنند.

وی افزود: کشور ما به‌لحاظ ثروت‌های خدادای بسیار غنی است. بیشترین ذخائر گازی جهان و دومین ذخائر نفتی جهان در اختیار ماست. این موهبت علاوه بر شرایط اقلیمی مناسب برای کشاورزی، گردشگری و معادن زیر و روی زمینی است. ضمنا هیچ کشور در منطقه به‌لحاظ غنای تاریخی و فرهنگی هم‌سنگ کشورمان نیست و در مقابل باید بگویم که این مقدار از ارتکاب به جرم و ناامنی هم مناسب و زیبنده کشور و استانمان نیست. ملتی که همیشه موجبات اقتدار و سربلندی نظام شده و در سخت‌ترین شرایط زیستی و معیشتی همیشه حیثیت و غرور ملی را بر نان ترجیح داده‌اند لایق بهتر از این‌ها هستند.

فتاحیان در پایان اظهار داشت: با نگاه به کشورهای منطقه و بررسی وضعیت اقتصادی آن‌ها می‌توان دریافت که هیچکدام از آن‌ها شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ندارند. بطور مثال کشور ترکیه بیشترین درآمد را از طریق توریسم به‌دست می‌آورد، قطر که از لحاظ رشد شاخص‌های توسعه انسانی(HDI) همیشه در رده بهترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. بیشترین درآمد کشور از راه فروش گاز تحصیل می‌شود، عربستان سعودی هم بیشترین درآمد کشور از طریق فروش نفت و امارات متحده عربی هم که از لحاظ رشد شاخص توسعه انسانی در شرایط بهتری از ایران قرار دارد هم درآمد کشور را از طریق فروش نفت، توریسم و تجارت بدست می‌آورد. تمام این شاخصه‌های درآمد زایی کشورهای ذکر شده که هر کدام از آن‌ها یک یا دو مورد آنرا دارند به‌صورت کامل و حتی بیشتر در کشورمان قابل حصول است. پس این وضعیت هیچ توجیهی برای مسئولین نخواهد گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز