خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری گیلانغرب خبر داد:

نابودی نیمی از جنگل‌های بلوط گیلانغرب به‌وسیله بیماری " ذغال بلوط "

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۵۲

بیماری " ذغال بلوط " نیمی از جنگل‌های بلوط در شهرستان گیلانغرب را آلوده و خشکانده است.

ایلنا: سرپرست فرمانداری گیلانغرب در جلسه برنامه ریزی هفته منابع طبیعی از تکمیل طرح آبخیزداری حوزه میاندار این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با اعتبار حدود دو میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اجرا و تکمیل شده است که در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در گیلانغرب، جبار فرامرزی گفت: این طرح ۱۳۰۰ متر مکعبی در سطح هفت سازه گابیونی با هدف جلوگیری از سیلاب‌های مخرب زمستان، حفاظت از خاک وجلوگیری از فرسایش آن، ذخیره سازی نزولات و ایجاد محیط سبز طبیعی احداثشده است.

در ادامه، شریفی، مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب نیز از توزیع ۲۵ هزار اصله نهال رایگان در سطح شهرستان طی ایام هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: اجرای جشن درختکاری با غرس ۲۰۰۰ نهال در روز پانزدهم اسفند، توزیع نهال بین نمازگزاران نماز جمعه شهرستان، توزیع نهال در سطح ادارات و نقاط روستایی شهرستان طی هفته منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی اظهار کرد: نهال‌های توزیعی شامل اکالیپتوس، نخل زینتی، شمشاد، توت، زیتون تلخ، کنار، سرو، افرا، زبان گنجشک، عرر و آقاقیا است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تغییرات آب وهوایی چند سال اخیر نظیر وجود ریزگرد‌ها و خشکسالی‌های متوالی نیمی از ۷۰ هزار هکتار جنگلهای بلوط شهرستان کاملا خشک شده و از بین رفته است که ضرورت جایگزینی آن کاملا احساس می‌گردد و در این راستا اجرای طرح مشارکتی با حضور مردم در دستور کار قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز