خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

بخش چشم بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) قصرشیرین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۳۹

بخش چشم بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) قصرشیرین با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، امام جمعه شهرستان، نماینده شهرستان، فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی افتتاح شد.

ایلنا: این بخش که به هدف توسعه شهر قصرشیرین و جذب توریسم درمانی راه اندازی شده علاوه بر پذیرش بیماران این شهرستان به منظور ویزیت و جراحی بیماران اقلیم کردستان عراق در شهر مرزی قصرشیرین با ۲۰ تخت بستری فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه و قائم مقام وزیر در استان گفت: این بخش نیاز به توجه و مساعدت مسئولان دارد و اگر تدابیری اندیشیده شود که بیماران عراقی به راحتی بتوانند از امکانات و خدمات جراحان حاضر در این بخش بهره‌مند شوند دانشگاه برای راه اندازی بخش‌های دیگری مثل جراحی قلب، پوست، دندانپزشکی و… هم اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رایزنی با دکتر ریکوت و امکان پذیرش بیماران در شهر کلار مرکز استان گرمیان و دیگر استان‌های کردنشین را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارتباط وزیر بهداشت با مسئولان بهداشتی درمانی عراق و پیگیری استانداری کرمانشاه می‌تواند مشکلات موجود برای بهره‌مندی بیماران عراقی از خدمات این دانشگاه در رشته‌های مختلف را هموار سازد و صنعت توریسم درمانی هم رونق پیدا کند.

رئیس دانشگاه اقداماتی که بتواند ریشه‌ای مسائل را حل کند از وظایف وزارت بهداشت و استانداری دانست و به اقدام وزارت بهداشت برای ویژه اعلام کردن شهر قصرشیرین اشاره و این اقدام را در جذب و تمایل پزشکان برای ارائه خدمت بسیار مؤثر دانست و از کسانی که در این زمینه دانشگاه را یاری کرده‌اند تشکر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: جوهره توسعه یافتگی مدارا و تحمل شنیدن نقد و حرف همدیگر و بعد اتخاذ تصمیم صحیح است.

هدایت الله حاتمی افزود: مدارا و تحمل همدیگر در کرمانشاه بسیار بالاست و شاید در سطح کشور نظیر نداشته باشد و می‌توان گفت ایران هم در جهان همین وضعیت را دارد و این همزیستی مسالمت آمیز، خود جوهره پیشرفت و ترقی را مهیا کرده است و ما هم برای توسعه شهر قصرشیرین که سال‌ها درگیر جنگ و ویرانی بوده است از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کنیم. و امیدوارم در آینده نزدیک با اجرای طرح‌های مطلوب شاهد پیشرفت این شهر باشیم، چون این شهر پیشانی ارتباط ایران با کشور عراق است و افتتاح بخش چشم در قصرشیرین که با همت دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از جراحان راه اندازی شد نشان از همنوع دوستی و مسائل انسان دوستانه و ایثارگرانه است.

وی افزود: امروزه شاخص توسعه یافتگی، توسعه انسانی است و دانشگاه علوم پزشکی بایستی در جذب توریسم درمانی برنامه‌های خود را ارائه دهد و ما هم برای عملیاتی شدن و بهره‌مندی از این مزیت تلاش خود را بکار خواهیم گرفت و بستر ارتباط با کشور عراق را فراهم خواهیم ساخت.

حاتمی افزود: سلامت یک مقوله اصلی دولت و مردم است و قصرشیرین مورد باور کشور و دنیاست و فداکاری این مردم زبانزد است لذا کار برای توسعه این شهر یک وظیفه است.

در این مراسم نماینده شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: این شهر‌ها سال‌ها درگیر جنگ و مستقیماً زیر آتش دشمن بوده و با تحمل رنج و مشقت جنگ الان این انتظار را دارند که از سوی مسئولان مورد عنایت ویژه واقع شوند. حسینی افزود: به جد پیگیر هستیم و راه اندازی خدماتی مثل بخش چشم و سایر رشته‌ها از هر دانشگاه می‌تواند هم در توسعه شهر مؤثر باشد و هم صنعت توریسم درمانی را افزایش دهد لذا پرداختن به تقویت زیر ساخت‌ها و ایجاد جاذبه‌ها می‌تواند در بازگشت مردم مهاجر شهر قصرشیرین مفید باشد که این امر نیاز به طرح برنامه‌ها و تلاش‌های مضاعف مسئولان استان دارد که انشاء ا… اجرایی گردد.

در این مراسم فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز با بیان مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف، خواهان مساعدت مسئولان استان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز