خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد زراعت مطرح شد:

پیش‌بینی تولید ۹۰۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۶۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه خبر داد.

ایلنا: در جلسه ستاد زراعت که با حضور رئیس سازمان، مدیران و جمعی از کار‌شناسان زراعت و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مرکز تحقیقات دیم سرارود و مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان برگزارشد، در خصوص پیش بینی تولید۹۰۰ هزار تن گندم در این استان و نحوه حمایت و هدایت کشاورزان به این سمت بحثو تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه علی اشرف منصوری رئیس این سازمان گفت: در کشت پاییزه امسال ۶۱۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت گندم و جو اختصاص داده شده که از این سطح ۴۳۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۱۸۰ هزار هکتار نیز جو آبی و دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به مراحل داشت پاییزه و نزدیک شدن به کشت بهاره از کشاورزان خواستند توصیه‌های کار‌شناسان مراکز تحقیقاتی را جدی بگیرند و با مبارزه بر علیه علفهای هرز در توسعه کشاورزی پایدار تلاش کنند.

وی همچنین به کشاورزان دیمکار استان در مناطق معتدل و سردسیر به جزء آن دسته از کشاورزانی شهرستان‌های جوانرود و دالاهو که در فصل پاییز کود اوره مصرف نکرده‌اند توصیه کرد از مصرف کود اوره در بهار خودداری نمایند.

در این جلسه در خصوص کشت‌های بهاره شامل ذرت، سیب زمینی، چغندرقند، سویا و گوجه فرنگی مطالبی ارائه و توسط محققان و کار‌شناسان حاضر در جلسه توصیه‌هایی مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز