خبرگزاری کار ایران

شهرک صنعتی زاگرس بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۱۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: شهرک صنعتی کرمانشاه بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور که در حال آماده‌سازی برای بخش صنعت استان و غرب است.

بیژن کردستانی در گفت و گو با ایلنا  گفت: یکی از وظایف شهرک‌های صنعتی در استان کرمانشاه ایجاد و تکمیل زیرساخت برای بخش سرمایه‌گذاری است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه افزود: از مهمترین کار‌هایی که در سال ۱۴۰۲ در بخش زیرساخت انجام گرفته مهیا کردن تاسیسات آب، برق، گاز و راه‌های دسترسی در همه شهرک‌های صنعتی تحت پوشش استان است. 

وی گفت: از کار‌های دیگری که در شهرک‌های صنعتی در سال ۱۴۰۲ در حال انجام است احداث سوله‌های کارگاهی در ابعاد ۲۰۰ متر برای واحد‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلانی است که از میزان سرمایه‌گذاری ثابت در بدو تولید برخوردار نیستند. 

کردستانی افزود: این واحد‌های آماده شده در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که بتوانند به چرخه تولید و تولید انبوه برسند و انشاالله همزمان در شهرک صنعتی زمینی را به صورت نقد و اقساط برای فعالیت‌های خود در اختیار بگیرند و واحد خود را به این مجموعه‌ها انتقال دهند. 

وی گفت: شهرک صنعتی کرمانشاه بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور است و در حال حاضر این شهرک در حال آماده‌سازی برای بخش صنعت استان و غرب کشور است. 

کردستانی خاطرنشان کرد: مساحت این شهرک نزدیک به ۱۱۰۰ هکتار است که حدود ۹۰۰ واحد سرمایه‌گذاری در این شهرک در حال ساخت و ساز هستند. 

وی یادآوری کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی با حدود ۲۶۰۰ هکتار وجود دارد که بیش از ۲۳۰۰ واحد قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها مستقر هستند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: عمده مشکلات واحد‌های صنعتی مربوط به تسهیلات بانکی می‌شود از آنجا که واحد‌های صنعتی کوچک در استان با هزینه شخصی خود شروع به کار می‌کند نیاز به حمایت تسهیلاتی کم بهره دارند. 

کردستانی با بیان اینکه بخش تولید همچون بخش‌های خدماتی سود چندانی در بر ندارد، تاکید کرد: بنابراین دستگاه‌ها و متولیان مربوط باید به این واحد‌های کوچک کمک کنند تا بتوانند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند تا چرخه تولید استان با سرعت بیشتری بچرخد و با تاثیرگذاری بیشتر به تولید و اشتغال استان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز