خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه:

۳۰ مسجد و مدرسه در استان کرمانشاه به نیروگاه خورشیدی مجهز می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۶

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از تجهیز ۳۰ مدرسه و مسجد در سطح استان کرمانشاه به پانل‌های تولید برق خورشیدی تا پایان سال خبر داد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو توسعه استفاده از انرژی‌های نو است و در همین راستا برای اجرای بند ۶۹ قانون بودجه سال ۹۲ مقرر شده است ۳۰ مسجد و مدرسه استان کرمانشاه که شرایط فنی لازم را دارند تا پایان سال جاری به پانل‌های خورشیدی تولید برق مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، ‌ علیمراد مرادی مجد اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده قسمتی از برق مدارس تار حدود ۵ کیلو وات با نصب سلول‌های خورشیدی برای هر مدرسه تامین می‌شود که با اجرای این طرح‌ها علاوه بر آثار مثبت زیست محیطی هزینه برق مصرفی مدارس نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

مرادی مجد قیمت پایین انرژی برق در کشور را یکی دیگر از عوامل افزایش روز افزون مصرف برق دانست و گفت: بررسی و مقایسه قیمت انرژی در کشور‌ها نشان می‌دهد که در کشور ما قیمت انرژی در سطح پایین تری نسبت به کشور‌های همسایه قرار دارد و همین موضوع منجر به عدم توجه به اهمیت انرژی در کشور و مصرف بی‌رویه آن شده است و از این رو باید تمهیدات لازم برای مناسب شدن قیمت انرژی گرانبهای برق در کشور اندیشیده شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در پایان با اشاره به هزینه‌های بالای تولید برق در کشور افزود: تولید هر کیلو وات ساعت انرژی برق در حدود هزار دلار هزینه خواهد داشت و با توجه به اینکه رشد سالانه مصرف برق در کشور حدود ۴۰۰ مگاوات است، هر ساله رقمی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید لازم است که با مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق می‌توان این سرمایه ملی را در سایر قسمت‌ها استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز