خبرگزاری کار ایران

از ابتدای امسال تا پایان آذر؛

۱۲۰ هزار راس دام در کشتارگاه های کرمانشاه ذبح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۸

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، از ذبح افزون بر ۱۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تا پایان آذر در کشتارگاه های استان خبر داد.

ایلنا: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: براساس آمارهای دریافتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک در کشتارگاههای استان کرمانشاه ذبح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، نادر پرور بااشاره ب اینکه این تعداد دام کشتار شده شامل ۹۸ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین بوده است، اظهار داشت: در همین مدت شش میلیون قطعه طیور نیز در کشتارگاه های استان کرمانشاه ذبح شده است.

نادر پرور افزود: بیش از ۲ هزار واحد عرضه کننده فرآورده های خام دامی تحت نظارت این اداره کل فعالیت دارند که نظارت بهداشتی بر این مراکز به صورت مستمر و دائمی وجود دارد.

وی همچنین کشتارگاه های فعال در استان را پنج واحد صنعتی در حوزه طیور عنوان کرد و افزود: ناظرین فنی بهداشتی و شرعی در همه کشتارگاه های مجاز استان حضور دارند و بر روند ذبح دام و طیور، قبل و بعد از کشتار نظارت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلمپ ۵۰ مکان غیرمجاز عرضه فرآورده های خام دامی و نیز امحای بیش از ۳۹ تن آلایش خوراکی دام از آغاز تا پایان آذر امسال، خبر داد.

پرور، در مورد نظارت بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی افزود: امسال در ۴۳ هزار مورد بازدید از این اماکن حدود سه هزار مورد غیربهداشتی مشاهده شده که از این تعداد ۵۷۵ مورد نمونه برداری و سه هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش بر روی نمونه ها انجام شد که در نهایت حدود ۳۹ تن انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف انسانی مشخص و با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی از چرخه مصرف مردم جمع آوری و امحا شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان از تشکیل ۲۹۰ فقره پرونده تخلف بهداشتی که منجر به پلمپ ۵۰ مکان غیرمجاز عرضه غیربهداشتی دام و فرآورده های خام دامی شده، خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز