خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه:

۶۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در کرمانشاه معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۲

در ۹ ماهه سالجاری ۵۱ هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی و فروش مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است که در نتیجه ۶۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم و در همین راستا ۷۵ مغازه پلمپ شده و ۳۵۰۰ کیلوگرم گوشت غیر مجاز نیز جمع آوری شده است.

ایلنا: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه در کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، گفت: تامین بهداشت محیط یک رکن بسیار مهم در اقدامات بهداشتی در سطح جامعه است چرا که درصد بسیار بالایی از بیماریهای واگیر و غیر واگیر با رعایت بهداشت محیط کاهش پیدا می‌کند و بدنبال آن بخشی از سلامت روانی جامعه تامین می‌شود لذا تحقق این هدف عزم جدی دستگاه‌های دولتی که در این زمینه مسئولیت دارند را می‌طلبد و انتظار می‌رود که اعضاء کارگروه در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، امیر مرادی در ادامه با قرائت آئین نامه اجرایی بهداشت محیط برای آشنایی بیشتر اعضای این کارگروه، اظهار داشت: طبق ماده ۲ این آیین نامه؛ هرگونه اقدامی که تهدیدی برای بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع است و متخلفان تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت و وزارت بهداشت در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمانشاه افزود: در ۹ ماهه سالجاری ۵۱ هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی و فروش مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است که در نتیجه ۶۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم و در همین راستا ۷۵ مغازه پلمپ شده و ۳۵۰۰ کیلوگرم گوشت غیر مجاز نیز جمع آوری شده است.

مرادی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم که نخریدن مرغ و دام زنده ازسطح شهر و عرضه کنندگان غیرقانونی و معرفی عرضه کنندگان به اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه، به اجرای هرچه بهتر این طرح و بالابردن سلامت عمومی کمک کنند.

گفتنی است که در این گارگروه موارد ذیل به تصویب اعضا رسید؛ «ساماندهی مجتمع‌های آب روستایی در بخش‌های تابعه شهرستان». «ساماندهی ضایعات فروشی‌های سطح شهر». «ساماندهی فاضلابهای شهری و صنعتی وارد شده به رودخانه قره سو در حوزه شهرستان کرمانشاه». «ساماندهی سایت‌های دفع زباله شهری و پسماند‌های بیمارستانی».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز