خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه:

برای جرایم کم اهمیت از مجازات‌های جایگزین استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۶۸

باید بین جرایم کم اهمیت و جرائم دارای اهمیت بیشتر فرق گذاشت و البته جامعه باید چنین تلقی نکند که قرار است کسی مجازات نشود بلکه باید برای جرایم کم اهمیت از مجازات‌های جایگزین استفاده شود.

ایلنا: قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: به اعتقاد بنده باید در مورد متهمان با توجه به نوع جرم و سابقه کیفریشان تحقیق شود و باید روندی در پیش گرفته شود که طی آن احکام صادره برای مجازات متناسب با شخصیت افراد باشد تا در نتیجه خروجی بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، پرویز توسلی‌زاده اظهار داشت: باید همکاران قضایی ما تا جایی که ممکن است و قانون اجازه می‌دهد از اعمال کیفر خودداری کنند و از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید بین مجازات‌ها تفاوت قائل شد، افزود: باید بین جرایم کم اهمیت و جرائم دارای اهمیت بیشتر فرق گذاشت و البته جامعه باید چنین تلقی نکند که قرار است کسی مجازات نشود بلکه باید برای جرایم کم اهمیت از مجازات‌های جایگزین استفاده شود مثلا استفاده از دستبند‌های الکترونیک که مجرم را در محدوده‌ای خاص تحت نظر قرار می‌دهد و به محض خروج از آن محدوده علامت می‌دهد و برای جرائم سنگین مانند قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و قاچاق اسلحه از مجازات سنگین و با بازدارندگی بیشتر بهره گرفت و همت دستگاه قضائی نیز بر این استوار است.

قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه گفت: قانون برای اینکه تأثیرگذار باشد باید متناسب با شخصیت و شاکله هویتی افراد اجرا شود و بر این اساس اقداماتی مثل آزادی مشروط و… می‌تواند در مورد جرم‌ها با توجه به شخصیت مجرم اجرا شود.

وی در پایان گفت: بر اساس قانون «فردی سازی قانونی و اجرایی»، برای اینکه تأثیرگذاری مجازات به شکل مطلوب انجام شود جزای یک جرم برای یک فرد به شکلی و برای فرد دیگر با شیوه‌ای متفاوت اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز