خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

باید تحقیقات هدفمند و مؤثر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۸

باید پژوهش و تحقیقات هدفمند و مؤثر شود تا بتواند در پیشرفت علمی کشور و رفع نارسایی‌ها نقش داشته باشد.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم تقدیر از پژوهشگران بر‌تر این دانشگاه گفت: هنوز جای کار بیشتری داریم تا در جهان مقالات کشورمان جزء مقالات یک درصد تاپ قرار گیرد و البته اگر آن بودجه تحقیقاتی که هرسال در مجلس تصویب می‌شود به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود و همه مکلف باشند این بودجه را اختصاص دهند، قطعاً رشد کشور بسیار خوب خواهد بود. ولی دستگاه‌ها متأسفانه سهم پژوهش را هزینه نمی‌کنند که امیدواریم این امر نهادینه شود، چون در تمام زمینه‌ها کمک کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت با اشاره به اینکه پیش بینی شده است که ایران در سال ۲۰۱۸ به رتبه علمی چهارم ارتقاء پیدا کند و این پیش بینی‌ها توقع مردم را بالا برده است اضافه کرد: امیدواریم در سال ۲۰۱۸ با همت همه دستگاه‌ها رتبه ما به چهارم ارتقاء پیدا کند. اگر در سال ۲۰۱۵ در بخش پزشکی و سلامت رتبه اول شویم و اگر روند رشد خوب باشد رتبه‌ها ارتقاء پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: باید پژوهش و تحقیقات هدفمند و مؤثر شود تا بتواند در پیشرفت علمی کشور و رفع نارسایی‌ها نقش داشته باشد چون مردم می‌گویند که اینقدر مقاله نوشتیم، چه کار و چه مشکلی را حل کردید. مردم انتظار دارند یک فن و تکنیک را تولید کنیم.

وی افزود: پژوهشگران ما در زمینه‌های ایدز و اعتیاد راهکار‌های پیشگیری کننده بدهند و این در چرخه پژوهش شما امکان پذیر است. ما در فناوری، حرکت‌هایی را چندسال است که شروع کرده‌ایم ولی تولیدات و فناوری‌های حاصل از آن مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: رتبه سوم کسب کردن در بین ۲۳ دانشگاه هم تیپ یعنی ما بهتر کارکردیم و اینجای تقدیرو تشویق پژوهشگران را دارد.

وی از همه اعضای هیات علمی خواست به امر تولید علم و مقاله و نتیجه آن یعنی رسیدن به فناوری‌های مطلوی بپردازند و کمک کنند وراهکار بدهند تا پیشرفت حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اخیرا ۱۶ رشته کار‌شناسی ارشد در دانشگاه دایر شده است ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کسب رتبه خوبی در بین دانشگاه‌های تیپ یک درتولید دارو که در حال پیگیری جدی آن هستیم نیز خبر‌های خوبی برای هموطنان داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز