خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب شهر صحنه:

میزان هدر رفت آب در شهر صحنه کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۷

از ابتدای سال جاری بیش از ۳۵ کیلومتر از شبکه توزیع، و حدود ۳۰۰۰ انشعاب در شهر صحنه نشت یابی شده که حاصل آن جلوگیری از هدر رفت آب به میزان ۶ لیتر بر ثانیه است.

ایلنا: مدیر امور آب شهر صحنه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کاهش هدر رفت آب مربوط به نشت خط انتقال، شبکه و انشعابات است. در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۳۵ کیلومتر از شبکه توزیع، و حدود ۳۰۰۰ انشعاب نشت یابی شدند که حاصل آن جلوگیری از هدر رفت آب به میزان ۶ لیتر بر ثانیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در صحنه، حمیدرضا یاوری اظهار داشت: بخش دیگری از هدررفت واقعی آب مربوط به فرسودگی شبکه است، که این عامل نیز باید همه ساله مورد شناسایی و تعمیر قرار گیرد که امسال ۴۰۰ متر از شبکه توزیع آب توسط، اکیپ رفع حوادثآب با صرفه جویی در هزینه اجرایی اصلاح و بازسازی شده است.

وی همچنین گفت: عامل سوم هدر رفت واقعی آب مربوط به فرسودگی انشعابات است که استاندارد سازی آن‌ها بخشی از فعالیت سالانه امورات آب و فاضلاب می‌باشد و در این راستا تعداد۵۰ رشته انشعاب آب استاندارد شده است.

مدیر امور آبفای شهر صحنه ضمن یاد کردن از حوادثو اتفاقات به عنوان عامل دیگری در هدر رفت واقعی آب از رفع ۵۵۵ موردحادثه در شبکه اصلی و فرعی آب خبرداد.

به گفته مهندس یاوری یکی دیگر از عوامل هدر رفت ظاهری آب، انشعابات غیر مجاز است که در این راستا تعداد ۵ مورد انشعابات غیر مجاز توسط اکیپ رفع حوادثآب شناسایی، و جمع آوری شد.

وی در پایان فرهنگ سازی را جزء لاینفک اقدامات آب و فاضلاب در راستای کاهش هدررفت و مصارف غیر ضروری آب دانست و اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوبی که در این امور به اجرا رسیده است شاهد آثار و نتایج مثبت آن در میان عامه مردم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز