خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب:

واقف باید نیازهای جامعه را بشناسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۰

واقف باید نیازهای جامعه را بشناسد و وقف خود را بر اساس نیازها انجام دهد.

ایلنا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به هفته وقف و اهمیت آن در دین اسلام، گفت: در قرآن کریم در باب وقف آمده است که «هر آنچه عمل نیک برای آخرت خود پیش بفرستید پاداش آن نزد خداوند محفوظ است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در اسلام آبادغرب، حجت الاسلام جواد جاسمی اظهار داشت: وقف یک مسئله الهی و سنت پیامبر است چرا خداوند متعال تمام هستی را وقف انسانهای روی زمین کرد، اما آیا جایز است که ما حاضر نباشیم گوشه‌ای از زندگیمان را در راه خدا وقف کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: وقتی با موضوع وقف برخورد می‌کنیم بسیاری تصور می‌کنند که وقف مختص ثروتمندان است و این فکر اشتباه نشات گرفته از عدم شناخت صحیح وقف در جامعه است.

حجت الاسلام جاسمی افزود: امروزه واقف باید نیاز‌های جامعه را بشناسد و وقف خود را بر اساس نیاز‌ها انجام دهد، لذا اگر ما وقف را شناخته و نیاز جامعه را تشخیص دهیم وقف پربرکتی را انجام داده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: وقف مخصوص کشورهای اسلامی نیست، بلکه تمام ادیان الهی در عقاید خود وقف دارند.

جاسمی اظهار داشت: وقف به معنای سخاوت داشتن است و موضوع وقف فقط به معنای پرداخت پول نیست، بلکه اگر کسی وقت خود راهم برای خدا وقف کند، واقف است و یا حتی اگر شخصی چند جلد قرآن خریداری کند و برای یک مسجد وقف کند باید او را واقف دانست.

وی افزود: متاسفانه در شهرستان اسلام آبادغرب میزان و تعداد وقف خیلی کم است و به دلیل نداشتن موقوفات مرتبط نمی‌توانیم بسیاری از نیازمندان که به ما مراجعه می‌کنند، کمک کنیم.

جاسمی بیان داشت: وقف یک سرمایه معنوی ابدی است چرا که خیلی از اشخاص به ایتام کمک می‌کنند، اما اگر خودشان نباشند دیگر کمکی در کار نیست اما اگر این شخص اموالش را وقف کمک به ایتام کند، اثر یاری رساندن وی به ایتام، همواره محرز خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف اسلام آبادغرب در پایان به موقافات این شهرستان اشاره داشت و گفت: موقوفه سرای «شاه عباسی» شامل ۲۲۴ رقبه به نیت کمک به زائران حضرت اباعبدالله(ع)، موقوفه «اکبرخان داروند» شامل ۱۱۸ قطعه زمین دیم در روستای «دارخور حسن آباد» به نیت روضه خانی سیدالشهداء(ع) و موقوفه «حاج حیدرخان شهیدیان» شامل ۶ رقبه در بلوار آیت الله طالقانی که وقف حوزه علمیه، را سه موقوفه شاخص این شهرستان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز