خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

سرقت سیم و کابل از مشکلات شرکت توزیع برق کرمانشاه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۱

یکی از معضلات روزمره شرکت توزیع برق کرمانشاه، سرقت کابل و سیم های برق توسط سارقان است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۳۰۰ ترانسفورماتور ظرفیت‌های برق کرمانشاه را تامین می‌کنند، گفت: براساس آخرین آمار این شرکت در حال حاضر بیش از ۳۲۰ هزار مشترک برق در هر سه منطقه مرکزی، شمالی و جنوبی کرمانشاه داریم.

علیمراد مرادی مجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کرمانشاه اظهار داشت: برای برق رسانی مطلوب و در حد استاندارد بیش از ۴۹۰۰ متر شبکه توزیع برق در کرمانشاه داریم.

مرادی مجد افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از معابر شهر کرمانشاه دارای روشنایی هستند که این درصد روشنایی با نصب ۵۱ هزار پایه روشنایی در معابر شهر کرمانشاه عملی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه در ادامه به برخی از مشکلات این شرکت اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات روزمره این شرکت سرقت کابل و سیم‌های برق توسط سارقان است.

وی با اشاره به اینکه گستردگی شهر کرمانشاه توان حفاظت فیزیکی از شبکه‌ها را تضعیف کرده است، تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ سارق سیم و کابل در کرمانشاه توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها با حکم قضایی روانه زندان شده‌اند.

مرادی مجد با اشاره به اینکه برای کاهش سرقت سیم و کابل‌ها در شهر نیازمند فرهنگ سازی مناسب و دیگر برنامه‌ریزی‌ها هستیم، افزود: این شرکت برای کاهش سرقت سیم‌های برق، سیم‌های مسی را با کابل‌های خودنگهدار آلومینیومی تعویض کرده است که این طرح تا حد زیادی از آمار سرقت‌ها کاسته است و در برخی از شبکه آمار سرقت ما حتی به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به اینکه علت اصلی سرقت سیم‌های برق، بیکاری و نبود شغل برای افراد است، گفت: سرقت سیم و کابل برق تنها مشکل این شرکت نیست، بلکه متاسفانه هستند افرادی که با استفاده از برخی از امکانات اقدام به سیم کشی‌های غیرمجاز از شبکه‌های توزیع برای نیاز منازل خود می‌کنند که این عمل بار مالی بسیاری بر این شرکت تحمیل کرده است.

مرادی مجد با اشاره به اینکه سرقت برق می‌تواند برای این افراد خطرآفرین و مرگ آور باشد، تاکید کرد: بیشترین آمار سرقت برق در محلات و شهرک‌های حاشیه‌ای شهر کرمانشاه دیده می‌شود و بار‌ها از شهروندان درخواست کرده‌ایم که برای استفاده از این برق از روش‌های قانونی عمل کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ انشعابی به منازلی که در زمین‌های غیرکاربری مسکونی ارائه نمی‌شود، گفت: برخی از شهرکهای کرمانشاه همانند، «دره دراز»، «نوکان» و «کرناچی» که به شهر ملحق شده‌اند، ولی هنوز زمین‌های این شهرک‌ها تغییر کاربری داده نشده‌اند و این کار را برای ارائه انشعاب برق این شهروندان سخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز