خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

اگر سیستم بانکی کار نکند تلاش بخش‌های دیگر بیهوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۵

اگر در یک مملکت سیستم بانکی کار نکند تلاش و فعالیت همه بخش‌های دیگر بیهوده است و زمانی کشور به کار می‌افتد که بانک‌ها نیز کار کنند.

ایلنا: استاندار کرمانشاه گفت: نباید مبنای امور را بر بهتر شدن شرایط کشور گذاشت، بلکه باید برای حضور در شرایط سخت آماده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رضایی اظهار داشت: از مسئولین بخش‌های مختلف خواست خود را جای فعالان اقتصادی قرار دهند تا بتوانند مشکلات آنان را بهتر لمس کنند و برای حل مشکلات به آن‌ها کمک کنند.

استاندار کرمانشاه از واحدهای صنعتی و تولیدی که طرح توسعه‌ای دارند نیز درخواست کرد هرچه زود‌تر طرح خود را برای پیگیری و تامین اعتبار ارائه دهند و بر لزوم گشایش اعتبار مورد نیاز آن‌ها از صندوق توسعه ملی که در بانک‌ها متوقف است، تاکید کرد.

رضایی خطاب به مسئولین بانک‌های حاضر در جلسه نیز گفت: اگر در یک مملکت سیستم بانکی کار نکند تلاش و فعالیت همه بخش‌های دیگر بیهوده است و زمانی کشور به کار می‌افتد که بانک‌ها نیز کار کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین از بانک‌ها خواست هماهنگی لازم برای حل مشکل گشایش LC را انجام دهند و یادآوری کرد: اگرچه شرایط بانک‌ها سخت است و ما در تحریم به سر می‌بریم اما هنرآن است که بتوانیم در این شرایط سخت مشکلات را حل کنیم.

وی بر لزوم ایجاد یک صرافی که زیرمجموعه بانک توسعه صادرات باشد در استان کرمانشاه و خصوصا شهرستان قصرشیرین تاکید کرد و ادامه داد: برای تسهیل کار بازرگانان و تجار استان پیگیر ایجاد این صرافی هستیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری صادرات به کشورعراق برای سال آینده اشاره کرد و افزود: شبانه روز پیگیر تحقق این هدف هستیم.

وی بودجه عمرانی سال جاری کشور عراق را حدود ۱۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و اظهارداشت: سهم ما از این بودجه باید بسیار بیشتر از ۶.۵ میلیارد دلار صادرات کنونی باشد.

رضایی بابادی با بیان اینکه باید حرکتی قابل توجه برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار عراق انجام دهیم، گفت: عراق معبر اصلی صادرات کشور است و باید با دید دیگری به بازار این کشور نگاه کرد و سهم کشور از بازار عراق را تا ۴۰ و ۵۰ درصد افزایش داد.

وی با تاکید بر نقش مرز رسمی پرویزخان در صادرات به کشور عراق، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد صادرات به کشور عراق از این مرز انجام می‌شود و این در حالی است که این مرز در برابر برخی از مرزهای کشورهای دیگر وضعیت مناسبی ندارد.

وی در پایان به نرخ بیکاری حدود ۳۰ درصدی استان هم اشاره کرد و یادآور شد: رونق صادرات گامی موثر برای کاهش نرخ بیکاری استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز