خبرگزاری کار ایران

به علت عدم تحقق گازرسانی؛

سرمای زمستان به استخوان مردم شهر هلشی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۸

عملیات تست خطوط انجام شده و فقط نصب علمک مانده که شرکت گاز در این راستا تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است. / باید از شرکت گاز استان سوال شود که چرا قادر نیست ۲۰۰ علمک را در این شهر نصب کند تا مردم این شهر از سرمای شدید رنج نبرند.

ایلنا: استان کرمانشاه به دلیل داشتن آب و هوای متناوب؛ بی‌شک نیازهای بسیاری هم از نظر فرهنگی و هم اقتصادی را طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، یکی از تفاوت‌های مهم این استان در دمای هوای آن است. در گوشه‌ای از استان، مردم با کمترین پوشش برای مقابله با گرما به سر کار خود می‌روند و در شهرهای دیگر، عکس این موضوع صدق می‌کند.

با این وجود برخی از شهرهای استان کرمانشاه به دلیل موقعیت خاص و ویژه جغرافیایی در فصول سرد سال، پایین‌ترین دما را تجربه می‌کنند و این خود یعنی نیاز به سوخت کافی و مناسب برای گذران این فصل سرد و طولانی.

شهر هلشی هم از این موضوع مسثتنی نیست. زمستان سرد و طولانی با شب‌های به شدت سرد، از ویژگی‌های خاص این منطقه در ایام سرد سال است.

چند سال پیش به همت شرکت گاز استان کرمانشاه، طرح گازرسانی به این شهر سردسیر پس از گذر از دوره مطالعات، وارد فاز عملیاتی شد. با این وجود؛ هنوز هیچ یک از منازل و یا ادارات این شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نشده‌اند و برای تامین سوخت خود مجبورند از سوخت‌های فسیلی و یا کپسول‌های گاز استفاده کنند که این خود هزینه‌های بسیار سنگینی بر مردمان این دیار تحمیل می‌کند.

از سویی دیگر برخی از اهالی این شهر به دلیل نزدیکی به طبیعت و جنگل‌های حاشیه شهر، مجبور به استفاده از چوب درختان و هیزم می‌شوند که این موضوع خود باعثتخریب منابع طبیعی و عرصه‌های زیستی می‌شود.

گله‌مندی و درددل مردم شهر هلشی از عدم گازرسانی بسیار است

سیفی، رییس شورای اسلامی شهر هلشی در این باره می‌گوید: شهر هلشی یکی از سرد‌ترین نقاط استان کرمانشاه است که این وضعیت نیاز به گاز را در این شهر دوچندان کرده است و این مهم باید در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد.

سیفی با ابزار گله‌مندی از مسئولان شرکت گاز استان کرمانشاه، اظهار داشت: با وجود همکاری و تعامل بسیار خوب شورا و شهرداری با شرکت گاز، متاسفانه شرکت مذکور به تعهدات خود در خصوص نصب علمک در این شهر عمل نکرده است و دمای چندین درجه زیر صفر، زندگی ساکنان این شهر را دچار مشکل کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر هلشی اضافه می‌کند: با وجود وعده گازکشی مسئولان به شهر هلشی، این شهر سومین سال سرد خود را بدون گاز سپری می‌کند.

وی تاکید می‌کند: عملیات تست خطوط انجام شده و فقط نصب علمک مانده که شرکت گاز در این راستا تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

چرا شرکت گاز کرمانشاه قادر به نصب ۲۰۰ علمک در شهر هلشی نیست

شفیعی، دیگر عضو شورای اسلامی هلشی با تایید سخنان رییس شورای شهرشان و با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، می‌گوید: باید از شرکت گاز استان سوال شود که چرا قادر نیست ۲۰۰ علمک را در این شهر نصب کند تا مردم این شهر از سرمای شدید رنج نبرند.

وی می‌افزاید: برای ما قابل توجیه نیست که پس از گذشت چند سال گاز به خانه‌های مردم این شهر نیامده است.

این عضو شورای شهر هلشی با اشاره به مکاتبات متعدد این شورا با شرکت گاز استان کرمانشاه، می‌گوید: علیرغم این همه مکاتبه کتبی و نیز گفتگوی شفاهی و حضوری، هنوز شرکت گاز تنها به این موضوع اصرار دارد که شرکت گاز هنوز علمک مورد نیاز و کافی برای شهر هلشی ندارد.

شفیعی از مسئولان استان کرمانشاه به ویژه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خواست برای رفع این معضل هر چه سریع‌تر اقدام کنند، چرا که در فصل سرما مشکلات عدیده‌ای برای این مردم اتفاق افتاده است.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایلنا و نیز گفته‌های اعضای شورا و ساکنان شهر هلشی، برای عملیات علمک گذاری در شهر مذکور، شرکت گاز استان با یکی از پیمانکاران قرارداد منعقد کرده بود که متاسفانه بعد از چند ماه این پیمانکار به تعهداتش عمل نکرد و قرارداد مذکور لغو و به پیمانکار بعدی سپرده شده است. با این وجود این پیمانکار نیز تاکنون نسبت به نصب علمک اقدام نکرده است و مردم این شهر همچنان سرمای زمستان را با پوست و استخوان خود لمس می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز