خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان نیازمند اصلاح است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۸۰۶

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان نیازمند اصلاح است، به جهاد کشاورزی استان ماموریت داد که اقدامات لازم برای کنترل قیمت گوشت در استان را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در نشست با مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری و نقش این اداره کل در امنیت غذایی، خواستار ایفای نقش بیشتر آن برای کمک به اشتغالزایی در استان شد.

وی در ادامه به قیمت بالای گوشت در استان نسبت به دیگر استان ها اشاره و این روند را غیر قابل قبول عنوان کرد و  گفت: اینکه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استانها بیشتر باشد، منطقی نیست.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات و تدبیر لازم از سوی مسئولین جهادکشاورزی به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز ادامه داد: متاسفانه فرآیند توزیع گوشت قرمز در استان مناسب نیست.

صحرایی تصریح کرد: در بازدیدی که چند روز پیش از کشتارگاه بیستون و روند توزیع گوشت و همچنین صحبت با دامپروران و افراد شاغل در کشتارگاه و فروشنده‌ها داشتم، مشکل، فرآیند توزیع تشخیص داده شد که باید به سرعت اصلاح شود.

استاندار کرمانشاه گفت: هیچ کس نباید در مسیر توزیع گوشت مانع ایجاد کند و از مسئولان جهادکشاورزی استان می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به تهیه راهکار و پیشنهاد خود برای رفع مشکل فرآیند توزیع گوشت قرمز اقدام کنند.

صحرایی در ادامه با اشاره به مزیت‌های خوب استان از جمله زمین و شرایط آب و هوایی مناسب گفت: بخش کشاورزی با استفاده بهینه از شرایط موجود می‌تواند به توسعه و بالندگی استان کمک کند.

وی همچنین با اشاره تقارن ایام آغازین سال آینده و ماه مبارک رمضان، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای توجه به جوجه ریزی و افزایش تولید مرغ در استان شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولین جهادکشاورزی برای تامین میوه شب عید مردم استان گفت: مسئولین جهاد کشاورزی موظف هستند که برای پایان سال استان، میوه با قیمت پایین، اما با کیفیت را در نظر بگیرند.

 علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان کرمانشاه پرداخت.

چاله چاله با اشاره به جایگاه کرمانشاه در کشاورزی کشور گفت: کرمانشاه در کشت محصولاتی همچون نخود، گندم، چغندر،آ فتابگردان، جو و ...از رتبه های برتر کشوری برخوردار است و با بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولیدات کشاورزی بیش از چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را بخود اختصاص داده است.

چاله چاله به مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مصوبات بسیار خوبی در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در بخش کشاورزی داشتیم و حدود سه هزار میلیارد تومان در این راستا به استان کرمانشاه تخصیص یافت که مجموعه سازمان در تلاش هستند این اعتبارات هر چه سریعتر به بخش کشاورزی کرمانشاه تزریق شود.

 چاله چاله سپس به برنامه ریزی سازمان جهت تدارک و تامین میوه شب عید پرداخت و گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و مباشر طرح مشخص شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه خواستار حمایت استاندار کرمانشاه از بخش کشاورزی شد و افزود: بخش کشاورزی با سفره مردم و امنیت غذایی مردم عجین شده و چنانچه حمایت های استاندار در بخش کشاورزی را شاهد باشیم قطعا موفقیت و توسعه این بخش امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به رسالت های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و کمبود بودجه در این سازمان افزود: وضعیت رفاهی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مطلوب نیست و نیازمند توجه جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز