خبرگزاری کار ایران

معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۵۸۳

اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی کرمانشاه با معرفی چهار گروه نمایشی راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر منطقه یک به میزبانی کرمانشاه، چهار نمایش مانداک، لابی رنت، بیگانه در خانه و آخرین نامه به عنوان نمایش‌های راه یافته به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر، اظهار کرد: این جشنواره طی روزهای هفتم تا دهم دی، با حضور ۲۵۰ هنرمند در قالب ۱۷ گروه در کرمانشاه برگزار شد.

به گفته این مسئول این گروه‌ها از ۱۰ استان کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان در این جشنواره  شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر کرمانشاه در سه استان مازندران، بوشهر و فارس نیز به عنوان سه منطقه دیگر جشنواره های منطقه‌ای تئاتر فجر برگزار خواهد شد، افزود: گروه‌های نمایشی برتر این مناطق هم به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم اینکه جشنواره منطقه ای تئاتر فجر پس از هفت سال از سر گرفته شده، اما در جشنواره منطقه یک به میزبانی کرمانشاه هم از نظر کیفی هم کمی وضعیت مطلوبی را در این دوره جشنواره شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره حال و هوای پرنشاط و پرانگیزه‌ای را در تئاتر کرمانشاه ایجاد کرد، افزود: تئاتر هنری عظیم و فاخر است که در آن همبستگی، شور و نشاط دیده می‌شود و هنری است که در صحنه تقدیم مخاطب می شود و از نافذترین هنرها برای انتقال مفهوم و محتوا به شمار می‌رود.

در پایان این جشنواره، چهار نمایش مانداک، لابی رنت، بیگانه در خانه و آخرین نامه به عنوان نمایش های برتر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند.

همچنین در بخش انتخاب بهترین کارگردان، محمد قاسمی برای کارگردانی نمایش مانداک تندیس و لوح تقدیر این جشنواره را  دریافت کرد. پدرام رحمانی برای کارگردانی نمایش لابی رنت نیز در جایگاه دوم قرار گرفت. یاشار منوچهری برای کارگردانی نمایش بیگانه در خانه و مهسا بایرام زاده برای کارگردانی نمایش آخرین نامه هم مشترکا در جایگاه سوم بهترین کارگردانی قرار گرفتند.

در بخش بهترین نمایشنامه نویسی هم پدرام رحمانی برای نویسندگی نمایشنامه لابی رنت موفق به دریافت تندیس و لوح افتخار این جشنواره شد. عارف مهتاب برای نویسندگی نمایشنامه بیگانه در خانه و محمد قاسمی برای نویسندگی نمایشنامه ماندک نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین پدرام رحمانی برای بازی در نمایش لابی رنت موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر مرد و دریافت تندیس و لوح افتخار این جشنواره شد. امیر مهرورز برای بازی در نمایش آخرین نامه و محمد قاسمی برای بازی در نمایش مانداک نیز در جایگاه دوم و سوم بهترین بازیگر مرد این جشنواره قرار گرفتند.

در بخش انتخاب بهترین بازیگر زن این جشنواره، ماهرخ ربیع زاده برای بازی در نمایش لابی رنت تندیس و لوح افتخار این جشنواره را کسب کرد. نسرین هوشیار هم برای بازی در نمایش  بیگانه در خانه و سپیده محرابی برای بازی در نمایش رومانی در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

بهترین طراحی صحنه این جشنواره هم به محمد قاسمی برای نمایش مانداک رسید.

سجاد غفوری و جبار غفوری هم عنوان بهترین موسیقی این جشنواره را برای نمایش مانداک دریافت کردند.

در بخش بهترین طراحی نور هم فرشته آقارضی برای نمایش مانداک عنوان بهترین طراحی نور را به خود اختصاص داد.

عنوان بهترین طراحی لباس این جشنواره هم به زهره جلیلی برای نمایش مانداک رسید.

در بخش بهترین طراحی پوستر و بروشور هم محمد منوچهری برای نمایش بیگانه ای در خانه عنوان بهترین طراحی پوستر و بروشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز