خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی شهرستان پاوه:

طرح ایستگاه کتاب در روستاهای بخش مرکزی پاوه اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۷۰

در آینده نزدیک طرح ابتکاری ایستگاه کتاب را توسعه داده و سعی می‌کنیم تمام روستاهای بخش مرکزی پاوه را مورد پوشش این طرح قرار دهیم.

ایلنا: بخشدار مرکزی پاوه در نشست با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و اعضاء انجمن خیرین کتابخانه ساز این شهرستان گفت: طرح ایستگاه کتاب برای اولین بار در مناطق روستایی کشور در شهرستان پاوه اجراء می‌شود و این باعثخوشحالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در پاوه صباح ولدبیگی با اشاره به راه اندازی طرح ایستگاه کتاب در روستای «نسمه» بخش مرکزی شهرستان پاوه افزود: در گام‌های بعدی ما روستاهای شمشیر، خانقاه و نوریاب را نیز به این طرح اضافه و ایستگاه‌های کتاب را در آن‌ها راه اندازی می‌کنیم.

ولدبیگی اظهار داشت: برای افزودن تمام روستاهای بخش مرکزی به این طرح ابتکاری فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز و همکاری بی‌شائبه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قابل تقدیر است و از این باب ما بسیار سپاسگزاری می‌کنیم.

در ادامه این جلسه محمد فاروق یوسفی رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز پاوه با اشاره به فعالیت یک ماهه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستانٰ گفت: خوشبختانه انجمن مذکور با همراهی و مساعی مجموعه اعضاء انجمن و اداره کتابخانه عمومی شهرستان اقدامات سازنده و اساسی را در حوزه کتاب وکتابخوانی انجام داده و از این باب ما در مجموعه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان پاوه بسیار خرسندیم.

وی روند رشد شاخص‌های سرانه مطالعه مفید شهرستان را مورد اشاره خود قرار داد و اظهار کرد: در دیگر شاخص‌های مورد تاکید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مانند عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاوه نیز بنحو شایسته‌ای شاهد افزایش شاخص‌ها هستیم و انشاالله گزارش این اقدامات را به اطلاع مردم عزیزمان می‌رسانیم.

در ادامه این جلسه، رحمت محمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیز ضمن اشاره به هماهنگی با بخشداران و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان جهت انجام فعالیت‌هایی در راستای مقوله کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی، گفت: طی این هماهنگی‌ها و همکاری‌های دوجانبه در آینده مسابقات فرهنگی با هدف ترویج مطالعه مفید را برگزار خواهیم کرد.

محمدی در ادامه صحبت‌های خود ضمن اعلام آمادگی برای تغذیه ایستگاه‌های کتاب افزود: ما آمادگی داریم که با تعویض ماهانه کتب مورد نظر زمینه بهره برداری بیشتر از منابع موجود در شهرستان را در برای مردم عزیز ساکن در روستا‌ها فراهم کنیم.

گفتنی است این جلسه با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بخشدار مرکزی شهرستان، تعدادی از اعضاء شوراهای اسلامی روستا‌ها و اعضاء انجمن خیرین کتابخانه ساز جهت توسعه بیشتر طرح ابتکاری ایستگاه کتاب در سطح روستاهای شهرستان برگزار شده بود.

همچنین شایان ذکر است در اجرای این طرح ابتکاری اداره کتابخانه‌های عمومی با همکاری دهیاری روستاهای شهرستان اقدام به برقراری ایستگاه‌هایی برای عرضه کتاب در ساختمان دهیاری یا ساختمان‌های بلااستفاده در روستا‌ها کرده و به صورت ماهانه منابع آن‌ها تغییر می‌دهد که مورد استفاده روستائیان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز