خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاثباباجانی:

۹۹ درصد از مردم ثلاثباباجانی تحت پوشش بیمه های سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۹۸

حدود ۹۹ درصد از مردم شهرستان تحت پوشش بیمه های سلامت هستند که خدمات بهداشتی درمانی آنها با کمترین هزینه و در نزدیکترین فاصله به محل سکونتشان عرضه می شود.

ایلنا: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاثباباجانی گفت: امروزه بحمدالله و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رشد بسیار خوبی در تمامی زمینه ها ی بهداشتی و درمانی در منطقه دیده می شود به طوری که در بسیاری از شاخص های سلامت همچون واکسیناسیون و مراقبت از مادران و کودکان شهرستان ثلاثباباجانی دارای پوشش صد در صدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در ثلاثباباجانی، دکتر زاهد مصطفی زاده اظهار داشت: حدود ۹۹ درصد مردم شهرستان تحت پوشش بیمه های سلامت هستند که خدمات بهداشتی درمانی آنها با کمترین هزینه و در نزدیکترین فاصله به محل سکونتشان عرضه می شود این درحالی است که قبل از انقلاب دارندگان دفترچه ای درمانی به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید.

مصطفی زاده افزود: جمعیت کل شهرستان ثلاثباباجانی ۳۸۰۵۹(بر اساس زیج حیاتی) است که جمعیت روستایی آن ۲۳۷۹۵(۶۳ درصد) و جمعیت شهری آن ۱۴۲۶۴(۳۷ درصد) است.

وی افزود، به دلیل وسعت زیاد شهرستان وتعداد زیاد روستاهای شهرستان ونسبت توزیع جمعیت روستایی به شهری کارخدمات رسانی بسیار مشکل است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاثباباجانی عنوان کرد: تعداد بیمه شده گان شهرستان ۳۷۶۴۵(۹۹ درصد) وفاقد بیمه ۴۱۴(۱ درصد) که خدمات سلامت آنها درحد رایگان است.

مصطفی زاده در خصوص مراجعن به مراکز بهداشتی در شش ماه اول سال ۹۲ گفت: در این ایام شبکه بهداشت و درمان ثلاثباباجانی ۵۷۳۸۶ نفر مراجع داشته است که به ترتیب عبارت است از: مراجعات پزشک ۲۳۹۸۷، مراجعات ماما ۴۵۳۵، داروخانه ۲۴۳۴۲، آزمایشگاه ۳۹۰۰ و رادیولوژی ۶۲۲ مراجع.

وی خاطر نشان کرد: آمار فوق علاوه بر مراجعات بهداشتی به مرکز بهداشتی و خانه های بهداشت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز