خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیماران دیابتی و خاص از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۸

توصیه می شود کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال و همچنین بیماران دیابتی و خاص نسبت استفاده از واکسن آنفلوآنزا حتما اقدام کنند.

ایلنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تحریم‌های اتخاذ شده در بخش دارو و درمان علیه ایران، گفت: در حال حاضر سه تا ۴ درصد از داروهای مورد نیاز در کشور دچار کمبود شده‌اند که این درصد بیش از ۴۰ قلم دارو را شامل می‌شود.

قباد محمدی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه اظهار داشت: بیش از ۸ هزار قلم دارو در سطح جهان امروزه مورد مصرف بیماران است که از این میزان سه هزار قلم آن در کشور ایران موجود است.

وی با اشاره به اینکه این سه هزار قلم دارو بسیاری از داروی دنیا را شامل می‌شود، افزود: خوشبختانه با تدابیر اتخاد شده بیشتر داروهای تایید شده در جهان در کشور ایران به سهولت در دسترس بیماران قرار دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: البته در شرایط برخی از دارو‌ها دچار کمبود موقتی و زمانی در سطح داروخانه‌ها می‌شوند که این امر طبیعی و گذراست و هیچ ارتباطی هم به موضوع تحریم‌ها ندارند.

محمدی تاکید کرد: سری جدید واکسن‌های بیماری آنفلوآنزا در استان کرمانشاه بعد از وقفه‌ای کوچک دوباره توزیع شده است و تنها کمبود ایجاد شده در زمینه این واکسن برای افراد عادی بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان به مصرف از این واکسن اشاره داشت و افزود: توصیه می‌شود کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال و همچنین بیماران دیابتی و خاص نسبت استفاده از این واکسن حتما اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز