خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ثلاثباباجانی:

۶۸۰ نفر در شهرستان ثلاثباباجانی آموزش فرش بافی دیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۴

در سطح شهرستان ثلاثباباجانی تاکنون بالغ بر۶۸۰نفر در زمینه فرش و تابلوفرش آموزش دیده اند که تعداد۳۲۰نفر در زمینه فرش و تابلو فرش مشغول به فعالیت هستند.

ایلنا: سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ثلاثباباجانی گفت: در ادامه فعالیت‌های مستمر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای افزایش آموزش و مهارت فعالان دربخش هنر، صنعت فرش دستباف و تابلوفرش دستباف با دعوت از بخش خصوصی و همراهی و همکاری شرکت «نگین اسراء» کردستان به مدیریت خانم کویستان کریم‌پور کلاس آموزشی دائم فرش دستباف در شهرتازه آباد راه اندازی شده است.

عزیز غفوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در ثلاثباباجانی اظهار داشت: این کلاس آموزشی هر روزه آمادگی ارائه آموزشهای لازم به متقاضیان فرش دستباف دارد و کلاسهای آموزشی تمام روزهای هفته به‌جز روزهای تعطیل از ساعت ۹صبح تا ساعت۱۲ظهر و ساعت ۱۴ الی ۱۸ دایر و به امر آموزش می‌پردازد.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ثلاثباباجانی افزود: در سطح شهرستان ثلاثباباجانی تاکنون بالغ بر۶۸۰نفر در زمینه فرش و تابلوفرش آموزش دیده‌اند که تعداد۳۲۰نفر در زمینه فرش و تابلو فرش مشغول به فعالیت هستند که در ماه حداقل ۳۰مترمربع فرش و تابلوفرش دستباف درسطح شهرستان تولید می‌شود.

غفوری اعلام کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت سطح شهرستان از تمامی فعالان بخش فرش و تابلو فرش دستباف دعوت کرده است که مدارک خود را برای عضویت در اتحادیه شهرستان به اتحادیه تحویل داده و به اتحادیه صنفی مراجعه کنند.

وی بیان داشت: همچنین فعالانی که درخواست و تمایل داشته باشند به اداره تامین اجتماعی معرفی شده که بتوانند با پرداخت ۳۰ درصد از حق و سهمیه بیمه از مزایای بیمه برخوردار شده و مابقی ۷۰درصد حق سهمیه بیمه تامین اجتماعی بعنوان مشوق و ابزار حمایتی دولت توسط دولت به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و می‌توان گفت ارزان‌ترین و مهم‌ترین مشوقه دولت به فعالان در بخش صنایع دستی فرش وتابلوفرش، اختصاص بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی است.

غفوری در پایان گفت: فرش بافان می‌توانند برای اطمینان خاطر از آینده کاری خود و حمایت و پوشش بیمه‌ای از مزایای بیمه تامین اجتماعی در نظرگرفته شده، استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز