خبرگزاری کار ایران

ملی پوش تیم ترای اتیلون در گفت و گو با ایلنا :

هزینه‌های این ورزش بسیار سنگین است / برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌شوم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۴۸۰

ملی پوش تیم ترای اتلون در حاشیه نشست خبری اعضای انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با ریاست و ‌دست اندرکاران هیات ترای اتیلون، از آمادگی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: با وجود هزینه های سنگین این ورزش تمام تلاشم را می کنم که سهمیه المپیک را بدست بیاورم.

پارسا محجوب ملی پوش تیم ترای اتلون  کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود : از ۹ سال پیش به دلیل علاقه ای که به ورزش شنا داشتم و همچنین تمریناتم در تیم واترپلو با راهنمایی برادرم به ورزش سه گانه که امروزه با نام ترای اتیلون در کشور شناخته می شود روی آوردم و از همان سال تمام تلاشم را کردم که در این رشته به افتخاراتی دست پیدا کنم. 

وی با اشاره به سنگینی و سختی این ورزش گفت : رشته ترای اتیلون که دارای سبک های مختلفی است یکی از سنگین‌ترین ورزشهای جهان به شمار می رود که بطور جدی استقامت ورزشکار را با چالش روبرو می کند به اینصورت که از ترکیب سه رشته استقامتی ، دو ، شنا و دوچرخه سواری در مسافت های نسبتا زیاد تشکیل شده است و هر شخصی نمی تواند این سه رشته استقامتی را در کنار هم و در غالب یک رشته انجام دهد .

وی ادامه داد علاوه بر سختی این رشته ، هزینه های سنگین آن نیز باعث شده است که کمتر کسی به این رشته بپردازد اما عشق و علاقه و همچنین پشتکار و امید به آینده  است که باعث شده است من این ورزش را دوست داشته باشم و تمام تلاشم را بکنم که برای المپیک پیش رو نیز سهمیه کسب کنم. 

محجوب با بیان اینکه برای شرکت در  المپیک از کشور آسیا تنها ۴ نفر می توانند سهمیه کسب  کنند ،افزود : کشور ژاپن دو سهمیه ثابت دارد و برای تمامی المپیک ها این سهمیه برای ژاپن محفوظ است اما دو سهمیه دیگر آسیا را نفر اول مسابقات آسیایی یکسال قبل از المپیک و سهمیه دوم را کسی کسب می کند که بیشترین امتیاز را در مسابقات مختلف ،آسیایی، بین المللی معتبر و جهانی  کسب کند که امیدوارم بتوانم یکی از دو سهمیه باقیمانده را برای المپیک پیش رو بدست بیاورم .

این تاریخ ساز رشته ترای اتیلون کشورمان با اشاره به کسب مدال برنز مسابقات جهانی قهرمانی آسیا در قزاقستان افزود : سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود بطوری که قهرمان پیشین آسیا ، نایب قهرمان جهان و همچنین قهرمان بازیهای آسیایی و سوم جهان در این دوره از  رقابتها شرکت داشتند و می توان گفت مسابقات در سطح جهانی بود که خوشبختانه توانستم با یاری خداوند ، تلاشهای مربیان و خودم به مقام سوم آسیا دست بیابم و اولین ایرانی باشم که در طول تاریخ این رشته در کشورمان به مدال دست یافته است. 

وی بیان کرد : در حال حاظر تیم سه نفره کشورمان زیر نظر مربی پرتغالی فعالیت می کند و در شهریور ماه امسال به مسابقات دانشجویان جهان و در آبان‌ماه نیز به مسابقات جهانی اعزام خواهیم شد 

محجوب در پاسخ به میزان هزینه ها و حمایت های مسئولان به ورزشکاران این رشته گفت : با وجود اینکه هزینه های این ورزش بسیار سنگین است و به طور مثال برای تهیه یک دوچرخه استاندارد مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون تومان نیاز است ولی بیشتر این هزینه ها بصورت شخصی پرداخت می شود و مقداری از آن نیز توسط فدراسیون تقبل می شود. 

وی افزود : هزینه های دو ورزشکار دیگر تیم ملی توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستان محل سکونت‌شان پرداخت شده است ولی متاسفانه اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه تا کنون هیچ کمکی به من نکرده است و هیچ وعده ای هم برای حمایت نداده است که  واقعا از آنها انتظار داریم اگر بودجه کافی در اختیار ندارند  حداقل در زمینه جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کنند.

محجوب در پایان با بیان اینکه تمام تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک و افتخار آفرینی های بیشتر بکار خواهم گرفت ، گفت : در راه رسیدن به این افتخار آفرینی ها، حمایت مسوولان و رسانه ها و بازتاب افتخار آفرینی ورزشکاران می تواند انگیزه را در آنها چندین برابر کند و امیدواریم که این امر از سوی مسوولان در نظر گرفته شود.

 پارسا محجوب  برای اولین بار در تاریخ رشته ترای اتلون کشورمان توانست در مسابقات آسیایی قزاقستان به مقام سوم دست پیدا کند و این افتخار را به نام خود ثبت کند. 

محجوب کارشناس رشته  علوم ورزشی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز