خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه:

با اجرای مونوریل از روی سطح خیابان مدرس مخالفم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۴

خیابان مدرس با پیشینه ای که دارد جزو هویت شهری کرمانشاه به حساب می آید و من به عنوان شهردار این شهر با اجرای مونوریل در روی سطح این خیابان مخالف هستم.

ایلنا: شهردار کرمانشاه در جمع نمایندگان مجمع تشکل‌های دانشجویی استان، که در محل دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، گفت: از سال ۱۳۴۸ تعریض خیابان مدرس کلید خورده و‌‌ همان زمان هم مقاومت‌هایی برای جلوگیری از انجام این کار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، پیمان قربانی تاکید کرد: اگر قرار بود اکنون این کار انجام بشود من مخالفت می‌کردم چون تعریض این خیابان به این شیوه با هیچیک از معیار‌ها و شیوه‌های شهرسازانه همخوانی ندارد و در اقدامات بهسازی هم نباید جداره خیابان دست می‌خورد.

وی ادامه داد: به نظر من اگرچه اساسا از ابتدا این کار اشتباه بوده ولی از آنجاییکه اقداماتی انجام شده و قابل بازگشت نیست، امروز ناچاریم کار را ادامه دهیم و در این زمینه فعال باشیم و من هم پیگیر ادامه مراحل تعریض این خیابان هستم.

شهردار کرمانشاه درباره مونوریل نیز گفت: کرمانشاه یکی از هشت کلان شهر ایران است که به همراه قم امتیاز اجرای مونوریل را گرفته و چند شهر بزرگ دیگر هم به دنبال کسب این مجوز هستند که تاکنون موفق به این امر نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خود من با اجرای LRT بیشتر از مونوریل موافق هستم، افزود: برای شهرهایی که میزان و حخجم سفرهای درون شهری آن‌ها کمتر از ۳۰ هزارنفر در ساعت است، اجرای مترو را پیشنهاد نمی‌دهند و با توجه به اینکه تعداد سفرهای کریدور اصلی کرمانشاه ۱۶هزار سفر در ساعت است انتخاب مونوریل کاملا صحیح بوده و ما آن را ادامه می‌دهیم.

قربانی تاکید کرد: برنامه اصلی و نقشه مونوریل از سه راه مسکن تا میدان آزادی رو گذر است و طبق توصیه مشاور باید از این مسیر تا میدان فردوسی به صورت زیر گذر باشد که به دنبال تایید این امر هستیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: علت تأخیر در اجرای پروژه‌ها از جمله پروژه مونوریل کرمانشاه، تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است که امیدواریم با لغو این تحریم‌ها، با توجه به تکنیک علمی و توان بالای مهندسی که در شهر و کشورمان وجود دارد، سریع‌تر از قبل چنین پروژه‌هایی را به انجام برسانیم.

به گفته وی مطالعه و طراحی خط اول BRT کرمانشاه درحال انجام است که با اجرای این طرح نیز بخش عظیمی از مشکلات حمل و نقلی این شهر رفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز