خبرگزاری کار ایران

فرماندار کنگاور خبر داد:

یک جلد کتاب برای هر ۲ شهروند کنگاوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۸۴

برای هر دو نفر در شهرستان کنگاور یک جلد کتاب وجود دارد و این نسبت در استان کرمانشاه برای هر دو و نیم نفر یک جلد و در کشور برای هر سه نفر یک جلد کتاب است.

ایلنا: فرماندار کنگاور در همایش تجلیل از کتابخوانان و کتابداران نمونه این شهرستان، اظهار داشت: چهار کتابخانه عمومی در شهرستان کنگاور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کنگاور، حشمت الله عزیزی تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی حضرت ولیعصر(عج) و شهید عراقی در شهر کنگاور و کتابخانه عمومی دکتر حسابی در روستای طاهرآباد به کتابخوانان خدمت ارائه می‌دهند.

عزیزی با بیان اینکه کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی در زندان مرکزی کنگاور فعال است، افزود: بیش از ۳۸ هزار جلد کتاب با ۳۲ هزار عنوان در این چهار باب کتابخانه وجود دارد.

فرماندار کنگاور بیان داشت: برای هر دو نفر در شهرستان کنگاور یک جلد کتاب وجود دارد و این نسبت در استان کرمانشاه برای هر دو و نیم نفر یک جلد و در کشور برای هر سه نفر یک جلد کتاب است.

عزیزی تصریح کرد: از نظر سرانه فضای کتاب با یک و ۶۶ صدم درصد متر مربع برای هر یک‌صد نفر، نسبت به میانگین سرانه چهار متر مربعی در کشور فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه‌های شهرستان کنگاور برای عموم مردم در هفته کتاب و کتابخوانی به‌ صورت رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: عضوپذیری برای بسیجیان، بازنشستگان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در تمام طول سال رایگان است.

فرماندار کنگاور مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان کنگاور را برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح مدارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی بین دانش‌آموزان و دایر کردن نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان در سالن انتظار اورژانس بیمارستان شهید چمران عنوان کرد.

در پایان این مراسم از کتابداران و کتابخوانان بر‌تر شهرستان کنگاور با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز