خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۴۵

مراسم بزرگداشت بیست و یکیمن دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شرکت مدیران، شهرداران و مسئولین و کتابداران کرمانشاه برگزار شد.

ایلنا: مراسم بزرگداشت بیست و یکیمن دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شرکت مدیران، شهرداران و مسئولین و کتابداران استان کرمانشاه در تالار وحدت شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، در این مراسم مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: امروز نیازمند توسعه هر چه بیشتر موضوع مهم کتاب و کتابخوانی در کل جامعه هستیم چرا که نیازمند توسعه فرهنگ و انسانیت در جامعه‌ایم.

اسماعیل احمدی با اشاره به قیام عاشورا و نهادینه شدن یک مفهوم بزرگ در تاریخ عالم بشری، اظهار داشت: این دوره از هفته کتاب با ماه محرم تلاقی پیدا کرده است و جا دارد ما نیز با نظری نو به این حادثه عظیم به فکر افزایش آگاهی و معرفت مردم و ایجاد فرهنگ حسینی در سایه مطالعه درست و دقیق باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از افتخارات مجموعه کتابخانه‌های عمومی انجام کاری صد در صد فرهنگی به بیان مقام معظم رهبری و خدمت رسانی فرهنگی به جامعه اسلامی است، افزود: ما افتخار می‌کنیم که به عنوان خادمی کوچک در جامعه اسلامی به ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم بپردازیم خدمتی که هدف آن افزایش فضیلت، آگاهی و معرفت عموم مردم است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، یکی از پایه‌های اساسی هر مجموعه پویا و توانایی را نیروی انسانی آن دانست و افزود: به جرات می‌توانم ادعا کنم ما در مجموعه کتابخانه‌های عمومی دارای نیروی انسانی متخصص، متعهد و آگاه هستیم به شکلی که بیشتر این نیرو‌ها ارتباط تحصیلی و تخصصی با وظیفه مورد نظر خود دارند.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و خدمات کتابخانه‌های عمومی به بیان توضیحاتی در مورد طرح ملی ایستگاه مطالعه پرداخت و افزود: این خدمت به حتم ما را در راه افزایش سرانه مطالعه مفید یاری خواهد داد و امیدواریم شاهد تاثیرات مثبت فرهنگی این طرح در آینده باشیم.

احمدی با اشاره به افتتاح فازهای ۴ و ۵ ایستگاه مطالعه در استان کرمانشاه در هفته کتاب تصریح کرد: در فاز ۴ این طرح ۳ ایستگاه جدید به مجموعه ۱۲ ایستگاه موجود در شهر کرمانشاه افزوده خواهد شد و همزمان ۵ ایستگاه مطالعه در مراکز شهرستان‌های استان نیز آغاز به کار رسمی خواهند کرد.

احمدی در پایان با اشاره به لزوم ترویج و توسعه بیشتر موضوع کتاب و کتابخوانی، گفت: انتظار داریم که همه مسئولین بیش از پیش به ما کمک کنند و ما را یاری دهند تا بتوانیم عموم اقشار مردم را به سمت مطالعه مفید و کتابخوانی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم، امین زارع، استاد دانشگاه با بیان این موضوع که مفاهیم ماندگار‌تر از مصادیق هستند، گفت: تئوری‌پردازی کاری دشوار و سخت است اما مشکل‌ترین بخش کار به انجام رساندن طرح‌ها، برنامه‌ها و تئوری هاست چرا که در حین انجام کار است که مشکلات، نواقص و ریزه کاری‌ها رهنمون می‌کنند.

وی انجام کار فرهنگی را که موضوعی نظری و معرفتی است به‌‌ همان اندازه سخت دانست که اجرای تئوری‌ها سخت و سنگین و با اشاره به تاریخ کتابداری در عالم بشری، اظهار داشت: در واقع تاریخ بشر از زمانی شورع می‌شود که کتابت آغاز می‌شود و فرهنگ و تمدن نیز از همین زمان آغاز می‌شود یعنی از زمان پیدایش کتابت و خط و این موضوعی اساسی و مهم است که باید مد نظر ما باشد.

زارع انجام کار فرهنگی را کاری بس دشوار و زمانبر و همچنین دیربازده خواند و افزود: باید نگاه مسئولین و مدیران در صرف هزینه در بخش‌های فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی عوض شود چرا که هزینه در این بخش در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری پرسود است.

این استاد دانشگاه با اشاره به رابطه تنگاتنگ میان میزان جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه با موضوع فرهنگ و در مرتبه بعد کتاب و کتابخوانی، گفت: فرهنگ بخشی اساسی و بنیادی در حوزه تفکر بشری است و پرداختن به این حوزه موجب رفع بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌ها می‌شود.

زارع جامعه آگاه را جامعه‌ای به هنجار و متعادل خواند و افزود: جامعه‌ای که اهل کتاب و کتابخوانی باشد بی‌شک در انجام امور اجتماعی خود حال این موضوع هر چیزی باشد چه رانندگی، چه آداب معاشرت و چه دیگر موضوعات انسانی و اجتماعی جامعه‌ای متعادل، متناسب و کارا خواهد بود.

در این مراسم از مدیران، شهرداران، اعضاء شورای شهر، خیرین نمونه و بر‌تر استان کرمانشاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد و به کار‌شناس نمونه، کتابداران، فعالین فرهنگی و مسئولین کتابخانه‌های نمونه اداره کتابخانه‌های عمومی استان با اهداء جوایز و لوح تقدیر تجلیل شد.

این مراسم در محل تالار وحدت شهر کرمانشاه برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز