خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات ساخت ۱۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۳۱

 عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه  آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرماشناه، امروز(24 بهمن) در این مراسم از مسکن به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای هر خانوار یاد کرد و عنوان نمود: در همین راستا دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در چهار سال آینده متعهد شده است.

وی گفت: ابلاغ شروع این طرح در آبان ماه به استان ها صورت گرفت و از همان زمان پیگیری های لازم برای تامین زمین اجرای این طرح در استان آغاز شد.

شریفی گفت: بر اساس سهمیه ابلاغ شده سهم کرمانشاه در این طرح ساخت ۱۱۶ هزار واحد مسکونی است که با جداکردن موارد خودمالک و تعاونی و... برای ساخت ۹۵ هزار واحد آن باید زمین تامین کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تامین زمین در استان گفت: با همکاری استاندار بصورت مستمر پیگیر تامین زمین در قالب این کمیته هستیم و در اقدام کوتاه مدت زمین های متعلق به دولت را در سطح استان شناسایی کرده ایم.

وی افزود: برای دو سال آینده باید ساخت ۴۷ هزار و ۸۱۱ واحد را کلنگ بزنیم که برای این کار نیازمند تامین ۱۲۸۸ هکتار زمین هستیم. 

شریفی گفت: در حال حاضر برای تامین این میزان اراضی، ۹۸۸ هکتار اراضی دولتی و ۱۱۲ هکتار اراضی غیردولتی شناسایی شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: این میزان اراضی شناسایی شده قابلیت ساخت ۵۹ هزار و ۴۱۵ واحد مسکونی را دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یادآور شد: البته این میزان اراضی مربوط به کل استان است و در برخی شهرها توزیع اراضی خوب نیست و کمبود داریم که پیگیر رفع آن هستیم.

شریفی از ثبت نام ۱۷۴ هزار و ۱۶۹ نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: طبق استعلامات اولیه ۸۲ هزار و ۷۳۱ نفر از این افراد واجد شرایط اولیه در طرح هستند.

شریفی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی  در استان گفت: نیمه ابتدای سال آینده هم عملیات اجرایی ساخت ۲۰ هزار واحد دیگر در استان کلید می خورد.

وی به همکاری دستگاه ها در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طبق تفاهم نامه های صورت گرفته ۵۳۸۶ واحد با همکاری دستگاه های مختلف در استان احداث می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز