خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح مدارس:

سرمایه‌گذاری‌های دولتی هم پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۹

عمده توان اجرایی در طرح مدرس کرمانشاه در مشارکت بخش خصوصی است چرا که سرمایه گذاریهای دولتی هم پاسخگو نیست لذا بکارگیری ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها ضروری است.

ایلنا: استاندار کرمانشاه در حاشیه نظارت و بازدید از طرح‌های شهرداری کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه شهروندان شریفی هستند که سعه صدر و همکاریشان در اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله مدرس بسیار ستودنی است و اگر همکاری آن‌ها نبود این پروژه حتی قدمی هم پیشرفت نداشت، لذا برخود لازم می‌دانم از مالکین و کسبه خیابان مدرس بخاطر پشتیبانی و همراهیشان برای اجرای طرح‌ها تشکر کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الله دمیاد با قدرانی از رسانه‌های استان که به جلب مشارکت و همکاری مردم با مسئولین در پیشبرد برنامه‌های اجرایی در طرح مدرس کمک کردند، افزود: هر کجا توسعه و پیشرفتی صورت گرفته نتیجه همگرایی و همدلی مردم و مسئولین بوده و رسانه‌ها بعنوان پل ارتباطی در ایجاد این همگرایی‌ها نقش موثری داشته‌اند.

رئیس شورای سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه تاکید کرد: تعریض پیاده رو خیابان مدرس کار بسیار دشواری است، بنابراینجا دارد از تلاش و پیگیری‌های شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه، آتش نشانی، ادارات آب، برق، گاز و تمامی عواملی که در این امر دخیل بوده و در تلاشند که به شهر نظم و انضباط بیشتری ببخشند قدردانی کنم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: با توجه به همت و تلاشی که در درون مجموعه نیروهای اجرایی استان به ویژه شهرداری کرمانشاه وجود دارد طی چند ماه گذشته شاهد آزاد سازی بخشهایی از پیاده رو خیابان مدرس بودیم، به گونه‌ای که این روند طی ماه‌های اخیر دارای پیشرفت مناسبی بوده و حجم کار چندین برابر سال‌های گذشته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشارکت مردم پایه اصلی در نوسازی و بازسازی مسیر مدرس است، گفت: عمده توان اجرایی در طرح مدارس در مشارکت بخش خصوصی است چرا که سرمایه گذاریهای دولتی هم پاسخگو نیست لذا بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش خصوصی و هماهنگی سازمان نوسازی شاهد روند بهتر و شتاب بیشتری در ساماندهی این خیابان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این مراسم نیز با اشاره به امتیازاتی که شورا و شهرداری کرمانشاه برای مشارکت در نوسازی و بهسازی بافت مدرس در نظر گرفته‌اند، گفت: صدور پروانه و مجوز تراکم ۲.۵ برابر(۲۵۰ درصد) برای مشارکت بخش خصوصی به شرط واگذاری واحد‌هایی از مجتمع‌های تجاری احداثشده به مالکین و مستاجران مغازه‌های حاشیه مدرس از اقدامات و تصمیمات تشویقی شورا و شهرداری بوده است.

خسرو زرافشانی با تاکید بر تعامل خوب بخش خصوصی، کسبه و مالکان حاشیه مدرس با شورا و شهرداری افزود: این همکاری و تعامل باعثشده است با شتاب روزافزونی طی چند ماه اخیر شاهد بهره برداری از پروژه‌های طرح مدرس یا پاکسازی و آزاد سازی پیاده رو باشیم و با ادامه این روند شاهد پیشرفت بیشتری در اجرای این طرح خواهیم بود.

شهردار کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حوزه فرآیند‌های شهر سازی «باز زنده سازی» از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود، گفت: کرمانشاه نیز مانند بسیاری از شهرهای کشور با مشکل بافت فرسوده دست به گریبان است و سالیان زیادی است که با مشارکت بین مردم و حوزه‌های شهری این امیدواری وجود دارد که احیای بافت فرسوده بویژه در حاشیه مدرس به ثمر برسد.

قربانی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۸۰ هکتار از شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد افزود: اقدامات موثری از جمله امتیازات و تشویقات محرک برای مشارکت مردمی در احیای بافت فرسوده از سوی شهرداری و شورای شهر در نظر گرفته شده است و از مردم بویژه ساکنان این بافت‌ها دعوت می‌کنیم از این فرصت برای احیای بافت فرسوده و محل سکونت خود استفاده کنند.

پیمان رحیمی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر کرمانشاه با بیان اینکه با انجام پنجمین مرحله تخریب و آزاد سازی حاشیه مدرس پروژه پرنیان در نبش خیابان حاج آخوند آزادشده است گفت: در گام بعدی محدوده مقابل پروژه پارسیان که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد و پروژه گلستان که از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است طی ماه‌های آینده تخریب و خاکبرداری خواهد شد که با این اقدام ۴۰۰ متر مربع دیگر از جداره مدرس آزاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز