خبرگزاری کار ایران

از امروز آغاز شد؛

اجرای آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در دهستان منصوری اسلام آبادغرب

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۶

از امروز تا ۲۹ آبان ماه سال‌جاری سرشماری عمومی آزمایشی کشاورزی در دهستان «منصوری» این شهرستان اجرا می‌شود.

ایلنا: از امروز تا ۲۹ آبان ماه سال‌جاری سرشماری عمومی آزمایشی کشاورزی در دهستان «منصوری» این شهرستان اجرا می‌شود.
به گزارش ایلنا، سرپرست فرمانداری شهرستان اسلام آبادغرب با تایید این خبر گفت: هدف از برگزاری این سرشماری شناخت نقاط ضعف و قوت عملیات می‌دانی، احتساب زمان تکمیل پرسشنامه، تست نرم افزارهای پرسش نامه الکترونیک، بازشماری و نظارت، بررسی وضعیت دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف کشور و سنجش فرآیند کار‌شناسی همزمان برای انعکاس به ستاد سرشماری عمومی کشور برای سیاستگزاری و برنامه ریزی آگاهانه و همه جانبه برای اجرای مطلوب سرشماری اصلی در سال آینده است.
احد جلیلیان تاکید کرد: انتخاب دهستان منصوری بعنوان یکی از جامعه‌های آماری نمونه در کشور فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این خطه، غنای فرهنگ آماری و بینش و بصیرت مسئولانه و متعهدانه همشهریان است که امید است متناسب با جایگاه استان در کشور و خواسته‌ها و انتظارات سیاست گزاران سرشماری کشور باشد.
وی گفت: روش اصلی جمع آوری اطلاعات در این سرشماری مصاحبه ماموران با بهره برداران کشاورزی و دامپروری، شرکت‌های رسمی و موسسات عمومی دارای فعالیت کشاورزی است که به صورت الکترونیک با ابزار تبلت و بدون استفاده از کاغذ اجرا می‌شود که انتظار می‌رود باعثافزایش دقت اطلاعات جمع آوری شده و کاهش زمان انتشار نتایج شود.
فرماندار اسلام آبادغرب افزود: فرم‌های فهرست، پرسشنامه بهره برداری و پرسشنامه آبادی، فرم‌های مورد استفاده در این طرح می‌باشد و فهرست نام و نشان بهره برداران کشاورزی، سطح کاشت زمین زراعی و مقدار تولید سالانه به تفکیک آبی و دیم، تعداد انواع درختان بارور و نهال و مقدار تولید محصولات دائمی، از مهم‌ترین اقلام آماری است که اطلاعات آن‌ها جمع آوری می‌شود.
جلیلیان در پایان تعداد انواع دام سبک و سنگین، مساحت گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای، ادوات کشاورزی، مساحت اراضی تحت فشار آبیاری بارانی، تعداد انواع طیور، تعداد کندو و میزان تولید عسل، مساحت مکان‌های پرورش ماهی و میگو در آب‌های داخلی را از دیگر اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز