خبرگزاری کار ایران

۲۲ درصد مدارس کرمانشاه نیازمند مقاوم سازی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۷۶

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۲۲ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و ۱۵ درصد نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،مرزبان نظری با بیان اینکه پس از زلزله ۹۶ در بحث مدرسه سازی اقدامات خوبی در استان کرمانشاه انجام شده، گفت: از سال ۹۶ تا کنون ۳۱۰ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در استان ساخته شده که از این میزان ۱۵۵ میلیارد تومان کمک خیرین و ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از نظر سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری بالاتر هستیم، افزود: میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۲ درصد است که این رقم در کرمانشاه به ۶.۴ درصد می‌رسد و در رتبه دهم کشور قرار داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان از پیگیری برای ابلاغ اعتبار ساخت مدرسه در مناطق محروم خبر داد و گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان برای ساخت ۹۵ مدرسه در مناطق محروم استان مصوب شده است که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

نظری به اعتبارات استانی نیز اشاره کرد و افزود:۲۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانی برای ساخت مدرسه مصوب شده است.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در استان خاطرنشان کرد: با احتساب این آمار پیش بینی می‌کنیم مدارس نیازمند بازسازی استان به ۱۰ درصد برسد.

نظری با بیان اینکه ۴۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان کرمانشاه در زمینه احداث مدرسه مشارکت دارند، گفت: همچنین در طرح آجر به آجر با جمع آوری ۶۰۰ میلیون تومان رتبه سوم کشور را کسب کردیم که با این کمک‌ها موفق به ساخت دو مدرسه شدیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز