خبرگزاری کار ایران

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه:

۵۰ درصد مرغداری‌های صنعتی تخمگذار کرمانشاه غیرفعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۸

۸ درصد مرغداری‌های گوشتی و ۵۰ درصد مرغداری‌های صنعتی تخمگذار استان کرمانشاه غیرفعال هستند که در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت واحدهای راکد هستیم.

ایلنا: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید گوشت مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان ۵۳ هزار تن و در مرغداری‌های سنتی ۶ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام قنبری تاکید کرد: علاوه بر ۸۲۲ واحد ذکر شده در کرمانشاه ۴ واحد پرورش شترمرغ، ۱۰ واحد پرورش بوقلمون، ۳ واحد پرورش مرغ زینتی و یک واحد پرورش کبک فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای مرغداری گوشتی در شهرستان‌های روانسر، سنقر، کنگاور و کرمانشاه فعالیت دارند افزود: در مجموع ۸ درصد مرغداری‌های گوشتی و ۵۰ درصد مرغداری‌های صنعتی تخمگذار استان کرمانشاه غیر فعال هستند که در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت واحدهای راکد هستیم.

قنبری گفت: بیشترین واحدهای مرغ تخمگذار در شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، صحنه و سرپل ذهاب فعالیت دارند و روزانه ۱۶ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی در خصوص نوسان قیمت مرغ گفت: نوسان قیمت مرغ به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، نوسان قیمت نهاده‌های پرمصرف مانند ذرت، کنجاله سویا، دخالت کردن افراد دولتی در قیمت‌ها، افزایش قیمت جوجه یک روزه و در برخی مواقع افزایش جوجه‌ریزی اشاره کرد.

قنبری در پایان نوسان شدید قیمت نهاده‌های پرمصرف از قبیل ذرت، کنجاله سویا و جوجه یک روزه، نبود قیمت ثابت برای فروش گوشت مرغ، وجود واسطه‌ها و دلال‌های فراوان، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، پایین بودن کیفیت مواد غذایی، نبود خط کشتاری برای صادرات گوشت مرغ، وزن بالای کشتار در مرغ گوشتی و نگهداری مرغ بیش از ۴۵ روز را از عمده مشکلات صنعت مرغداری استان بیان کرد.

وی در پایان از مصرف کنندگان مرغ پرکنده درخواست کرد که مرغ را با وزن ۵ / ۱ تا ۸ / ۱ کیلوگرم خریداری و مصرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز