خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد ؛

رونق اقتصاد گردشگری با ثبت جهانی اورامانات / برنامه‌های اورامانات را به‌صورت هماهنگ با استانداری کردستان اجرا می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۳۵

ثبت جهانی اورامانات را اقدامی بسیار ارزشمند برای توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: منظر فرهنگی هورامان در اجلاس سالیانه مجمع کمیته میراث جهانی یونسکو در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ، با اشاره به تصمیم مجمع جهانی یونسکو برای ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات اظهار داشت: این برای نخستین بار است که منطقه‌ای با منظره طبیعی به ثبت جهانی می‌رسد که موضوعی بسیار ارزشمند برای ایران است.

بازوند توضیح داد: این اقدام ارزشمند منجر خواهد شد که گردشگران سراسر جهان به ایران سرازیر شوند و زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه در رابطه با برنامه های پیش رو برای استفاده از فرصت جهانی منطقه اورامانات گفت: برنامه های خود برای ثبت جهانی اورامانات را به‌صورت هماهنگ با استانداری کردستان اجرا خواهیم کرد و در این راستا امروز چهارشنبه نشستی با وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم.

در مجمع جهانی یونسکو که در کشور چین برگزار شد اورامانات به ۱۳۹ کشور جهان معرفی شد که این موضوع گام موثری در جذب گردشگران جهانی به این منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز