خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان پاوه:

شهرداری‌ها ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۴۴

شهرداری‌ها ملزم به پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی هستند و در این زمینه کوتاهی از هیچ کسی پذیرفته نیست.

ایلنا: فرماندار پاوه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی پاوه از مراکز مهم استان و کشور است، گفت: این شهرستان ظرفیت انجام و اجرای کارهای بزرگ فرهنگی را دارد.

به گزارش ایلنا از پاوه، حسین خدرویسی تاکید کرد: مردم فرهنگ دوست پاوه آگاهانه در تمامی مقاطع حساس در کنار مسئولان حضور داشته، لذا اجرای برنامه‌های بزرگ فرهنگی در این شهرستان ضروری است.

امام جمعه پاوه نیز به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: آمدن بیش از یکصد بار نام کتاب در قرآن کریم و سوگند به کتاب قبل از سوگند به کعبه و آسمان و زمین همه و همه نشان دهنده اهمیت و جایگاه کتاب نزد خداوند است.

ملا قادر قادری با اشاره به اینکه شناخت از مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مستلزم مطالعه است، افزود: متاسفانه با وجود پیشینه و قدمت فرهنگی چند هزار ساله پاوه و وجود اساتید مجرب و ادیبان و عرفای بزرگ و نامی، میزان کتابخوانی و سطح مطالعه در این شهرستان ضعیف است که بخش مهمی از آن به دلیل عدم تشویق جوانان به مطالعه و کتابخوانی از سوی متولیان کتابخانه‌هاست.

وی عدم توجه به مراکز دینی و مذهبی از جمله مساجد را بخش دیگری از ضعف میزان کتابخوانی در شهرستان عنوان کرد و به متولیان نهاد کتابخوانه‌ها توصیه کرد با وارد شدن به حوزه‌های مختلف از جمله مناسبت‌ها و اهدای کتاب به عنوان جایزه به جوانان و نوجوانان و اهدای کتاب به مراکز دینی و مذهبی در جهت توسعه کتابخوانی تلاش کنند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی پاوه نیز با گلایه از عدم پرداخت بموقع سهم نیم درصد شهرداری‌ها به عنوان حامیان اصلی کتابخانه‌ها خواستار پرداخت این سهم توسط شهرداری‌ها شد.

رحمت محمدی سرانه فضای کتابخانه‌ای در شهرستان پاوه را ۲.۷ متر مربع عنوان کرد و گفت: این میزان از میانگین استان بالا‌تر است و با احداثدو کتابخانه عمومی شهر بانه وره که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و کتابخوانه مرکزی پاوه میزان فضای کتابخانه‌ای این شهرستان به هشت متر مربع یعنی میانگین کشوری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز