خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از فعالیت ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در این استان خبر داد.

ایلنا: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۳۰ هزار بافنده فرش در استان وجود دارد که در قالب ۱۵ کارگاه متمرکز قالیبافی و ۲۳ کارگاه غیر متمرکز و پخش عمده‌ای به شکل خانگی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی افزود: میزان تولید استان کرمانشاه در سال حدود ۴۰ هزار متر مربع است.

وی از افزایش ۱۲ درصدی تولید فرش دستباف در شش ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: این سازمان در راستای اهداف مرکز ملی فرش ایران و حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان در نیمه دوم سال‌جاری ۱۰ دوره آموزشی و اشتغال برگزار می‌کند و در آبان و اسفند امسال نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف خواهد کرد.

شاهمرادی افزود: فرش کرمانشاه دارای قدمتی ۴۰۰ ساله به‌خصوص در منطقه کلیایی است که با داشتن بیش از ۳۰ نوع نقشه مختص به خود مشتریان خاصی را در جهان جذب خود کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان گفت: این سازمان با همکاری جمعی از تولید کنندگان و فعالان هنر فرش دستباف و مرکز ملی فرش ایران در حال ثبت جهانی کردن فرش دستباف منطقه سنقر و کلیایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز