خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه:

۷۲۰۰ تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۸۶

سال گذشته ۳۲۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت کلزا اختصاص یافت و بر اساس آمارهای موجود هفت هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است.

ایلنا: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت کلزا اختصاص یافت و بر اساس آمار‌های موجود هفت هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی فر تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته امسال ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان بایستی به کشت کلزا اختصاص یابد که تاکنون قرار دادهای مربوط به سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن بسته شده‌اند و ۷۴۰ هکتار نیز زیر کشت کلزا رفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: ۸۰ درصد این رقم عملیاتی شود که در این صورت امسال هفت تا هشت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا خواهد رفت.

پرویزی فر افزود: در صورتی که بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته هفت هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد، پیش بینی می‌شود سال آینده ۲۰ هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود.

وی متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه را یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: با اندکی توجه زارعان این رقم به سادگی به شش تا هفت تن خواهد رسید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برپایی کلاس‌های آموزشی در راستای آشنایی کشاورزان با این کشت و مزایای آن در مرداد ماه سال جاری سخن گفت.

وی سپس به قیمت نسبتا خوب کلزا اشاره کرد و افزود: کلزا محصولی است که در صورت تناوب با گندم تاثیر مثبتی بر عملکرد گندم سال بعد از آن خواهد داشت، به این معنا که در صورت تناوب کلزا با گندم محصول گندم مزرعه در سال بعد شاهد افزایش عملکرد خواهد شد.

کشت کلزا نقش مهمی در کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز