خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین خبر داد:

آغاز کشت سیب زمینی در مزارع شهرستان قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۵۴

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: کشت سیب زمینی در سطح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان گرمسیری آغاز شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصر شیرین بیان کرد: ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع بامبو، جیلی، برن و آلمرا، آگریا، آریندا و سانته است که با توجه به گرمسیری بودن منطقه این محصول در اواخر آذرماه و اوایل دی ماه کشت می شود.

وی افزود: کشاورزان برای افزایش عملکرد و بهره وری بالا از آب و خاک و سایر نهاده ها، مشاوره با کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ضروری است در طول دوره رشد گیاه تغذیه و آبیاری به موقع، مبارزه با علف های هرز و آفات و بیماری ها  نظارت لازم را داشته باشند تا دسترنج کشاورزان هدر نرود.

محمودیان ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان،  از هر هکتار زمین های کشت شده بیش از ۲۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهارداشت: کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین باتوجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز