خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

کرونا طی دو روز در کردستان ۱۵ قربانی گرفت/ سنندج با بیشترین بیمار کرونایی/ مردم بدون ماسک در اماکن عمومی حاضر نشوند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که بیشترین آن به سنندج اختصاص دارد و طی ۲ روز اخیر ۱۵ نفر جان باخته‌اند.

به گزارش ایلنا، با روند افزایشی موج ابتلا به کرونا، کردستان از وضعیت هشدار گذشت و به محدوده قرمز رسید.

افزایش آمار مبتلایان با وجود هشدار‌های مکرر، همچنان ادامه دارد و کار به جایی رسیده که از استان‌های با وضعیت سفید درخواست شده تا کادر درمانی به کردستان اعزام کنند.

در حال حاضر ۳۵۲ بیمار  مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین آن مربوط  به سنندج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید: از این تعداد ۱۸۹ نفر در بیمارستان توحید، ۴۳ نفر در بیمارستان بعثت و ۷ نفر در بیمارستان کوثر سنندج بستری هستند که بیشترین آمار بستری شدگان استان به شمار می‌رود.

حالا در تمامی بیمارستان‌های استان بیماران بستری کرونا وجود دارند و هیچ شهرستانی از این بیماری در امان نیست.

دکتر رضاعی فرزین رضاعی ادامه داد: ۲۷ نفر در سقز، ۲۴ نفر بوعلی در مریوان، ۲۲ نفر در بانه، ۱۶ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در قروه، هفت نفر در بیجار و هفت نفر در دیواندره بستری هستند.

 در حال حاضر  ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا هم در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه  قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به جان‌ باختن ۱۵ نفر دیگر در ۴۸ ساعت گذشته در استان این آمار را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بی سابقه دانست و افزود: مجموع فوتی‌های کرونا با این تعداد به ۱۹۲ نفر افزایش یافت.

توصیه اصلی این است که شهروندان بدون ماسک در اماکن عمومی حاضر نشوند.

با تداوم وضعیت بحرانی کرونا در استان، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در نامه‌ای خطاب به استاندار کردستان، با تاکید بر لزوم حفظ جان مردم، خواستار اعمال محدودیت‌های شدید در سنندج شد.

معاون فرماندار سنندج هم از بسته شدن درب آرامستان بهشت محمدی و برخورد با تجمع در این مکان خبرداد.

اعمال محدودیت ترافیکی در محدوده آرامستان بهشت محمدی و افزایش مراکز تشخیص و آزمایش کرونا و نیز دعوت به همکاری از کادر درمان استان‌های با وضعیت سفید، پیشنهاد‌های ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران است.

کردستان به همراه چهار استان دیگر کشور در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز