خبرگزاری کار ایران

بهمن مرادنیا مطرح کرد:

حمایت تمام قد دولت از تولید و جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۷۸

استاندار کردستان از اختصاص 150 میلیارد تومان وام 10 درصد رای حمایت از بخش صنعت و کشاورزی کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در مراسم روز جهانی کارگر اظهار داشت: باید با مثبت اندیشی به مقوله تولید و اشتغال بنگریم. چراکه مخدوش کردن چهره استان، جفا در حق تولیدکنندگان و کارگران است.

وی افزود: باید همه ما همت نماییم که شادابی و نشاط را بین مردم افزایش دهیم چراکه دشمن دنبال تضعیف روحیه مردم است.

استاندار کردستان همچنین با انتقاد از برخی نقدهای مخرب علیه فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر توسعه استان اذعان داشت: در این راستا در برخی از بخش ها از جمله در بخش کشاورزی شاهد ارتقای جایگاه استان در کشور هستیم که در سال 92 تولیدات بخش کشاورزی کردستان یک و دو دهم میلیون تن بوده که در سال 97 به 2و 9 دهم میلیون تن رسیده است.

مرادنیا همچنین با اشاره به وضعیت صادارات استان، تصریح کرد : صادرات ما از مرز باشماق یک و سه دهم میلیارد دلار بوده است و این ها همه موفقیت و نشان دهنده فعالیت فراوان صورت گرفته در این زمینه است.

وی اذعان داشت: خوشبختانه با تلاشهای مدیریت استان و رایزنی های به عمل آمده منطقه ویژه اقتصادی بانه پس از 15 سال بلاتکلیفی در سفر رئیس جمهور این منطقه مطرح خواهد شد.

استاندار کردستان یادآور شد: همچنین در سال گذشته در شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج نیز پس از 15 سال بلاتکلیفی شاهد واگذاری زمین برای 15 واحد بوده‌ایم.

مرادنیا افزود: با رایزنی های انجام شده برای تحقق توسعه استان در آینده نزدیک شهرک صنعتی مشترک بین کردستان و اقلیم کردستان عراق ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: بانک‌های عامل در استان در سال 97 بیش از 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت کرده‌اند.

مرادنیا اذعان کرد: در بحث اشتغال قبول داریم مشکل داریم و در زمستان شاید رتبه اول بیکاری را داشته باشیم اما با اجرای برخی از طرحها در فصل بهار و تابستان بیکاری کاهش می‌یابد.

استاندارکردستان افزود: از سرمایه‌گذاران استان دعوت می‌کنیم که در ارتقای تولید در استان سهم بیشتری ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه رفع موانع تولید 93 جلسه تشکیل شده است که 580 طرح در این کارگروه پیگیری شده و 829 مصوبه داشته است که 58درصد این مصوبات اجرایی شده است.

مرادنیا ابرازداشت: به واسطه این مصوبات 7هزار نفر تثبیت شغل پیدا کردند و با اجرای تمام مصوبات برای 11 هزار نفر تثبیت اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار کردستان در پایان گفت: منکر مشکلات استان نیستیم و ما هم کشاورززاده و کارگرزاده هستیم و در کنار جامعه کارگری استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز