خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بصورت یارانه/ معادن از ظرفیت‌های مهم در توسعه اقتصادی سقز

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۹۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی به نفع واحدهای تولیدی مقداری از سود تسهیلات بصورت یارانه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در فرمانداری شهرستان سقز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ظرفیتهای بسیار خوب این شهرستان،بخش معادن هستند که با 47 پروانه بهره برداری فعالیت می کند

وی اضافه کرد: از 47 پروانه بهره برداری در بخش معادن در این شهرستان 6 مورد سنگ آهن، یک مورد طلا، 14 مورد سنگ تزئینی، 19 مورد سنگ لاشه و 7 مورد سیلیس و فلدسپات است.

دره وزمی اذعان کرد: در زمینه پروانه اکتشاف که به عنوان اولین گام در زمینه ثبت معادن است در این شهرستان 20 مورد ثبت شده که 13 مورد آن سنگ تزئینی، 3مورد سلیس، یک مورد آن سنگ لاشه و 3 مورد پلی متال و 5 مورد گواهی کشف با 3 محدوده طلا، یک مورد سنگ تزئینی و یک مورد سنگ لاشه در حال طی مراحل قانونی خود هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین تصریح کرد: با تلاش‌های بسیار و پیگیری‌های جدی در شهرستان سقز 15 هزار کیلومتر خطی، پرواز ژئوفیزیک هوایی صورت گرفته که خوشبختانه تحلیل داده های بدست آمده مناطق امید بخش خوبی را در بخش معادن سقز نوید می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه اقتصادی و رونق و شکوفایی یک منطقه  معادن نقش زمانی دارند که در آن این ظرفیت و پتانسیل های خدادادی به ایجاد ارزش افزوده و ثروت منتهی می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یاد آور شد: در این شهرستان تعداد 93 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد 59 واحد آن فعال، 20 واحد نیمه فعال و 14 واحد آن راکد است.

دره وزمی در ادامه با اشاره به راکد بودن واحدهای تولیدی، اظهار کرد: با توج به راکد بودن 14 واحد تولیدی به بررسی موانع و مشکلات پیش روی فعالیت مجدد آنان خواهیم پرداخت و در این زمینه از هیچگونه تلاش، کمک و پیگیری دریغ نخواهیم ورزید .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین به اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف رونق تولید به واحدهای تولیدی این شهرستان در سال 97 خبر داد و افزود: در سال جاری هم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و کشاورزی ادامه خواهد داشت.

دره وزمی یاد آور شد: در سال جاری پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی به نفع واحدهای تولیدی مقداری از سود تسهیلات بصورت یارانه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به جواز تاسیس صادر شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برای این شهرستان اشاره کرد و گفت:جواز تاسیس به 18 طرح صنعتی داده شده است که بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز داشته اند که تعدادی از این واحدها در حال تولید آزمایشی خود هستند که هر چه سریعتر باید جواز تاسیس آنها به پروانه بهره برداری تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز