خبرگزاری کار ایران

حسین فیروزی خبر داد:

گشایش نمایشگاه رسانه‌های کُردی در سنندج

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۴۴

نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های کُردی امروز یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج ر حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در آیین افتتاحیه جشنواره رسانه‌های کردی، رسانه‌های کردی را ریل توسعه مناطق کردنشین عنوان و خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها در مناطق کردنشین بهتر و حرفه‌ای‌تر عمل کنند، دستیابی به توسعه سریع‌تر خواهد شد.

وی برگزاری این جشنواره را گامی برای حرفه‌ای‌تر شدن رسانه‌ها و همچنین محلی برای هم افزایی آنها دانست.

فیروزی تاکید کرد: توسعه رسانه‌های کردی به معنای توسعه مناطق کردنشین است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به مخاطب تاکید کرد و افزود: فعالان حوزه رسانه باید به دنبال راهی باشند تا سهم رسانه در سبد خانوار افزایش یابد.

فیروزی تاکید کرد: درج اخبار درست، تحلیل درست و انتقاد درست در رسانه‌ها در نهایت به تصمیم‌سازی درست و اقدام سنجیده منتهی می‌شود که نقصان در هر کدام از این موارد موجب می‌شود تا نتیجه نهایی مطلوب حاصل نشود.

وی ادامه داد: باید الگوهای رسانه‌ای به روز کشور و دنیا را ببینیم و آنها را متناسب با موقعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان بومی‌سازی کنیم.

در ادامه این نمایشگاه، شیروان یاری، دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی، اظهار کرد: این جشنواره با حضور چهار استان کرمانشاه، ایلام، آذربایجان‌غربی و کردستان در سنندج افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره و نمایشگاه با محوریت رسانه‌های کردی در سنندج دایر شده، افزود: در این نمایشگاه سایت‌ها و خبرگزاری‌های کُردی، روزنامه، هفته‌نامه‌های محلی، دوهفته‌نامه و ماهنامه‌های کُردی در معرض دید علاقه‌مندان است.

یاری خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره از آذرماه آغاز و تا اسفندماه ۹۷ ادامه داشت و ۸۸۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸۸۴ اثر به دو زبان کردی و فارسی داوری شدند.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی با بیان اینکه مهمانان خارجی از ترکیه و کردستان عراق در این جشنواره حضور دارند، افزود: چهار کارگاه آموزشی در بخش‌های خبر و تیتر، مصاحبه و گزارش، یادداشت و سرمقاله و صفحه‌آرایی نیز با حضور اساتید کشوری ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

یاری اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه پنل‌های تخصصی با حضور مهمانانی از کشورهای ترکیه و عراق برگزار می‌شود.

وی خواستار راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌های کردی شد و گفت: دوره دوم این جشنواره سال آینده قرار است در سطح بین المللی برگزا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز