خبرگزاری کار ایران

پر شدن87 درصد ظرفیت سدهای کردستان / معاون شرکت آب منطقه‌ای استان: مردم از توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۴۰۹

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: به طور میانگین ۸۷ درصد حجم مخازن سدهای استان پر است.

به گزارش ایلنا، عرفان مومن‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: حجم کل سدهای استان به صورت ظرفیت کامل دو میلیارد و ۵۴۸ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ سد در کردستان وجود دارد، گفت: حجم کنونی مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی امسال، دو میلیارد و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و دبی ورودی به مخازن این سدها نیز معادل ۶۴۲.۴ متر مکعب بر ثانیه است.

 وی تصریح کرد: به طور میانگین ۸۷درصد حجم مخازن سدهای استان پر می باشد و با وجود بازگشایی دریچه های تخلیه تحتانی، ۶ سد در استان سرریز شده‌اند.

مومن پور در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه سد گاوشان در آستانه سرریز گسترده قرار دارد، لذا از عموم مردم، ساکنین و مجاورین سد گاوشان و رودخانه گاورود در پایاب سد درخواست می‌شود به طور جدی از توقف و تردد در کنار رودخانه مذکور اجتناب کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: بهره‌برداران، باغداران و به ویژه دارندگان طرح‌های پرورش ماهی در پایاب تمامی سدهای استان بویژه سدهای گاوشان و قشلاق هرچه سریعتر نسبت به تخلیه کامل حوضچه‌ها و جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات اقدام کرده و منطقه را ترک کنند.

مومن‌پور یادآوری کرد: افراد تحت هیچ شرایطی به منظور صید ماهی به سرریز سدهای گاوشان و قشلاق و رودخانه‌های پایاب آنها نزدیک نشوند تا انشاءالله شاهد بروز خسارات جانی نباشیم.

وی اعلام کرد: با توجه به هشدارهای قبلی در خصوص سرریز گسترده سد گاوشان، همکاران این معاونت و همچنین رئیس و کارشناسان اداره منابع آب شهرستان کامیاران به مسیر رودخانه گاورود در پایین دست سد گاوشان رفتند تا هشدارهای نهایی را به کشاورزان و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی بدهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان در پایان خاطرنشان کرد: اکیپ های متعددی از گروه‌های گشت و بازرسی بصورت همزمان در روستاهای واقع در مسیر رودخانه گاورود برای اعلام سرریز قریب‌الوقوع سد گاوشان و اطلاع‌رسانی نهایی حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز