خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

توسعه مشروط به برابری اشتغال و تحصیل زنان و مردان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۵۲

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: امروز نیازمند زنان و مردان توانمند هستیم نه زنان و مردان دانشمند بنابراین لازم است آموزش و پرورش دانش آموزان شایسته تر را به سمت این دانشگاه هدایت کند که فارغ التحصیلان توانمندتری به جامعه تحویل شوند.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزدان پناه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: توسعه استان در گرو تعادل بخشی میان تحصیل و اشتغال و همچنین تعادل اشتغال بین زنان و مردان است.

وی دلیل برگزاری جلسه این کارگروه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را شناساندن هرچه بیشتر دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه می تواند نیاز جامعه به تکنیسین را تامین کند.

فیروزی یادآوری کرد: برخی از دانش آموزان بدون آگاهی و بر اساس اسم و عنوان رشته، آن را انتخاب می کنند که این امر از یک سو موجب از بین رفتن انگیزه فرد و از سوی دیگر اتلاف انرژی، هزینه و امکانات می شود که در نهایت نیاز جامعه را نیز برطرف نمی کند.

معاون استاندار کردستان ادامه داد: فارغ التحصیلان این دانشگاه کارآمدتر و در یافتن شغل موفق تر هستند بنابراین باید دانش آموزان و والدین راهنمایی شوند تا به سمت رشته هایی که نیاز بازار کار است گرایش پیدا کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم کیفیت بخشی آموزشی در راستای ورود سریع‌تر فارغ التحصیلان به بازار کار،  پیشنهاد کرد دانشگاه های فنی و حرفه ای توسعه پیدا کند و رشته های مورد نیاز استان نیز افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز