خبرگزاری کار ایران

به دستور قضایی انجام شد؛

رفع تصرف از پنج‌هزار متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌های مریوان

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۸۱

به دستور قضایی، بالغ بر 5 هزار و 500 متر مربع از اراضی حریم رودخانه‌های شهرستان مریوان رفع تصرف شد.

به گزارش ایلنا، کامران خرم با بیان این مطلب اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته سه مورد از تصرفات غیرقانونی که در حریم رودخانه‌های ریخلان و گاران شهرستان مریوان صورت گرفته بود با همکاری اداره منابع آب این شهرستان و مرجع قضایی رفع تصرف شد.

وی در باره جزئیات این رفع تصرفات غیرقانونی گفت: این موارد شامل جابه جایی حدود ۳۰۰ اصله درخت یک‌ساله در حریم رودخانه گاران (اراضی روستای کانی کوزله) و رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی مربوطه، و دو مورد رفع تصرف کامل و بازگشایی از حریم رودخانه ریخلان (جنب روستای ریخلان) با متراژهای 500  و 150 مترمربع که به صورت فنس کشی و کشت زمین که رفع تصرف شدند.

خرم بیان کرد: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر انهار طبیعی و کانال های عمومی و رودخانه ها (اعم از اینکه آب دائمی یا فصلی باشد) و مسیل ها، بستر مرداب ها و برکه های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن اشاره به بند 264 مجموعه بخشنامه‌های ثبتی که «قبول ثبت بستر رودخانه‌ها از اشخاص اکیدا ممنوع است»، بر رعایت ماده 13 آئین نامه بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد؛ طبق این ماده «وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری ها و همچنین سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مکلف‌ند قبل از اجرای طرح‌های مربوط به خود و صدور پروانه لازم، بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل‌ها، مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی را از شرکت آب منطقه‌ای استعلام کنند».

وی همچنین خواستار جلوگیری از ثبت و صدور سند اراضی بستر رودخانه برای اشخاص از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز