خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توسعه و اشتغال در بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص آب به این استان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۴۹

استاندار کردستان خواستار تخصیص مناسب و عادلانه آب به این استان شد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا درجلسه کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم آبی کشور با محوریت بازنگری تخصیص آب به استان کردستان که با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان این استان در وزارت نیرو برگزار شد، بر تخصیص مناسب و عادلانه آب به استان کردستان تأکید کرد.

وی با تاکید بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش آب و کشاورزی استان گفت: توسعه و اشتغال در بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص آب به این استان است.

 مرادنیا همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر مقدار قابل توجهی از اراضی استان برای تخصیص آب و تبدیل به کشت آبی در نظر گرفته شده نسبت به افزایش سهم آب استان درخواست توجه ویژه داریم.

در این جلسه نماینده وزارت نیرو هم نسبت به بازنگری تخصیص آب استان کردستان اعلام آمادگی کرد و افزود: پس از تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بازنگری تخصیص آب استان، نتیجه به معاون اول رئیس‌جمهور برای تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر عدل معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز طی سخنانی خواستار توجه بیشتر به سهم آب برای استان کردستان شد و افزود: نسبت به استان کردستان باید توجه ویژه‌تری برای تخصیص آب داشت.

وی افزود: برای تخصیص آب بیشتر به استان کردستان باید طرح بازنگری در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

در این جلسه استاندار کردستان، معاون عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز