خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا کردستان:

میزان تصفیه فاضلاب در کردستان ۲.۵ برابر میانگین کشوری است/ وجود ۲ هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۱۲

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان به تصفیه ۷۰ درصد فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: این عدد ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا، مهندس محمدحسین محمدی با بیان این مطلب گفت: ۳۴۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفا است که ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۶ شهر استان کار تصفیه و جمع‌آوری فاضلاب را انجام می‌دهد.

وی خدمات آب و فاضلاب را پیش از انقلاب به دلیل نبود متولی تخصصی دارای مشکل دانست و افزود: نبود شبکه مدرن و تأسیسات تصفیه و همچنین وجود شبکه‌های سنتی در اغلب شهرها در قبل از انقلاب، کارایی لازم برای جمع آوری فاضلاب را نداشتند.

محمدی تأکید کرد: اولین کار اساسی بعد از انقلاب، تخصصی کردن دستگاه متولی حوزه آب و فاضلاب و تعیین و تأسیس شرکت آبفا در سال ۶۹ به عنوان متولی خدمات در این حوزه بود. 

مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه در حوزه فاضلاب سیستم مناسبی در اول انقلاب وجود نداشت، یادآور شد: در بدو تأسیس شرکت آبفا از ۶۳۵ هزار نفر جمعیت استان ۴۶۳ هزار نفر معادل ۷۳ درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب سنتی بودند، ضمن اینکه ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود داشت.

وی به وجود ۷۹ هزار انشعاب فاضلاب شناسایی شده در ۱۰ شهر استان پیش از تأسیس شرکت آبفا اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر از جمعیت شهری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری، بیش از ۹۵ درصد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب بوده و حدود ۲ هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز