خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان مطرح کرد:

بیش از 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۶۲

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: بالغ بر 207 هزار و 728 نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا، سیدصلاح قریشی شامگاه یکشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: 42 میلیون و 800 هزار نفر یعنی حدود 9/52 درصد جامعه مردمی ایران تحت پوشش این سازمان هستند که این رقم در استان به 204 هزار و 217 نفر در حال حاضر می رسد.

وی تعداد افراد مستمری بگیر این سازمان را 3 میلیون و 600 هزار نفر در کشور اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تعداد افراد مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان به 617 هزار و 950 نفر در استان می رسد.

قریشی همچنین اظهار داشت:  219 کارگزاری در سطح کشور برای ارائه خدمات دایر هستند که این رقم در استان در حال حاضر 3 کارگزاری مشغول به فعالیت داریم که قرار است در دهه فجر 5 کارگزاری دیگر با اشتغال زایی 40 نفر در استان افتتاح شود.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد:تعداد کارگاه‌های فعال استان را 16 هزار و 518 نفر با ضریب نفوذ بیمه ای 5/39 درصد که به نسبت جمعیت شهری 9/ 55 درصد پوشش بیمه ای در استان داریم.

وی تعداد بیمه شدگان در استان را 207 هزار و 728 نفر  دانست و گفت: از این تعداد 106 هزار و 559 نفر یعنی در حدود 3/51 درصد، بیمه شده اجباری و مابقی بیمه های مشاغل ، قالیبافان، رانندگان و... است.

قریشی همچنین خاطرنشان کرد: دی ماه سال جاری بالغ بر 447 میلیارد تومان در چارچوب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بیکاری پرداخت شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: ضریب پوششی بیمه لغایت 9 ماهه کشور 94/4 درصد است که این نسبت در استان به 31/6 درصد  می رسد که نسبت به میانگین کشوری، استان وضعیت بهتری دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان  تعداد بازرسی های انجام شده در 9 ماهه امسال را 44 هزار و 785 تعداد دانست و گفت: یک هزار و 236 فقره از آن مربوط به کارگاه های بیمه شده جدید است.

قریشی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات اساسی سازمان در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان، طرح پیاده سازی نوین ارائه خدمات در شعب سازمان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز