خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

تدوین طرح جامع توسعه صادرات کردستان به عراق در آیند‌ه‌ای نزدیک/ راه حل مشکلات بزرگنمایی آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۵۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: طرح جامع توسعه صادارات کردستان به کشور عراق در راستای حضور پررنگ تر اقتصادی در بازار های منطقه بزودی تدوین می شود.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در جلسه کارگروه توسعه صادارات استان اظهار کرد: مدون سازی طرح جامع توسعه صادرات استان به کشور عراق در جهت تسهیل و افزایش صادارات فعالین بخش خصوصی به زودی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود پتانسیل های فراوان بخش اقتصادی در استان لازم است با برنامه ریزی هدفمند حضوری فعال و گسترده در بازار مصرف کشور عراق در دستور کار فعالین اقتصادی استان قرار گیرد.

فیروزی در ادامه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون صادارات از طریق مرزهای استان رشد بیش از 115 درصدی داشته است و امیدواریم تا پایان سال این میزان نیز افزایش پیدا کند.

معاون استاندار کردستان یادآور شد: در چند سال اخیر توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی در مبادی مرزی استان هزینه های زیادی را در بر داشته که این امر موجب تسهیل در روند مبادلات و توسعه صادرات از طریق مرزهای استان شده است.

فیروزی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از بزرگنمایی غیر اصولی برخی از رسانه ها در خصوص وضعیت اقتصادی و صادارات استان گفت: بزرگنمایی کردن مشکلات عملا هیچ مسئله ای از استان حل نخواهد کرد و مشکلات همچنان حل نشده باقی خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: نباید کارهای انجام شده برای توسعه اقتصادی و صادارات استان را که در گذشته صورت گرفته نادیده گرفت و از این عملکرد چشم پوشی و تنها برخی از نقاط ضعف را بزرگنمایی کرد.

فیروزی تصریح کرد: باید واقعیت های موجود را به درستی و همراه با امید بخشی به مردم ارائه دهیم تا مردم با درک شرایط کنونی کشور و استان مشارکت بیشتری در توسعه استان به عمل آورند.

وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی و فعالین بخش خصوصی استان نیز گفت: باید واقع بینانه وارد برنامه ریزی توسعه اقتصادی استان شویم و تا زمانی که هم فکری و هم افزایی نداشته و به حل مشکلات کمک نکنیم و همدلی بیشتری در استان اتفاق نیافتد شاهد بهبود عملکرد اقتصادی استان نخواهیم بود.

معاون استاندار کردستان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه صادرات استان در سال آینده بر ضرورت رسیدن به میزان دو میلیارد دلار صادارات از طریق مرزهای استان در سال آینده تاکید کرد.

وی همچنین در پایان خواستار خواستار تسهیل در روند صادارات استان، افزایش مشوق های اقتصادی برای بازرگانان و فعالین اقتصادی و نیز توسعه گردشگری سلامت در مسیر توسعه اقتصادی استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز