خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج:

احزاب در شفاف‌سازی امور، دولت را یاری کنند/ دولت از نقد سازنده احزاب استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۹۵۷

فرماندار سنندج گفت:فعالان سیاسی و حزبی برای شفاف‌سازی امور، دولت را همراهی کنند.

به گزارش ایلنا،محمدابراهیم زارعی در نشست با مسئولان احزاب در کردستان، ضمن تبریک راه اندازی خانه احزاب، از فعالان سیاسی و حزبی و مسئولان تشکل‌های سیاسی خواست در راستای شفاف‌سازی در امور دولت را همراهی کنند چرا که اگر مسائل شفاف و روشن نشود به‌جایی نمی‌رسیم.

وی نداشتن طرح و برنامه در امور حزبی را از آسیب جدی برشمرد و تصریح کرد : احزاب فعال در کردستان برنامه‌های تدوین کنند که مردم‌باور و جامعه‌پذیر باشند.

زارعی ادامه داد: احزاب صرفاً به برنامه‌های مرکزمحور تکیه نکنند بلکه با خلاقیت و درک و تحلیل مسائل بومی و در ایفای مسئولیت حزبی و اجتماعی خود به تدوین برنامه‌های موردنیاز شهرستان و استان به‌ویژه برنامه اقتصادی برای عرضه به مردم اقدام کنند.

فرماندار سنندج در زمینه جذب و کادرسازی احزاب در کردستان اذعان کرد: احزاب باید برای جذب نیروی‌های جدید و نیز تقویت و آموزش نیروهای موجود برای حضور مؤثر اجتماعی باید برنامه‌ریزی و بیش‌ازپیش کوشش کنند.

 زارعی با بیان اینکه کار احزاب بیانیه دادن نیست، گفت: بیانیه دادن خوب است اما کار تشکل‌های سیاسی فقط بیانیه دادن نیست چرا که بیانیه‌ای خوب است که پشتوانه فکری و عملیاتی داشته باشد تا در جامعه تأثیرگذار باشد.

در این نشست که مسئولان احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال در کردستان حضور داشتند، فرماندار سنندج از نقد سازنده احزاب از دولت استقبال کرد و با اشاره به اینکه «اگر انتقاد نباشد جامعه رو به انقیاد می‌رود»، تأکید کرد: «آماده پذیرش هرگونه انتقاد احزاب» هستیم.

وی ادامه داد: انتقاد گروه‌ها و فعالان اجتماعی، دولت و کارگزارانش ناگزیر می‌کند که در انجام امور مراقبت و مواظبت بیشتر به خرج دهند و این امر موجب بهبود امور و سالم‌سازی بیشتر نظام اداری است. نیز درجایی که تضارب آرا و افکار بیشتر است موفقیت بیشتری به‌دست می‌آید.

زارعی با اشاره به شرایط موجود در کشور گفت: هر حزب مرامنامه خود را دارد و برای دستیابی به اهداف خود کوشش می‌کند ولی حفظ منافع ملی باید در همه امور، سرلوحه باشد چرا که همه ما در کشتی انتفاع ملی حضور داریم.

فرماندار سنندج در ادامه این نشست نمایندگان احزاب در کردستان به در دستورکار داشتن برنامه جذب حداکثری و دفع حداقلی توصیه کرد و گفت: باید طوری برنامه‌ریزی و کارکنید که نتیجه آن نگاه‌های به داخل باشد.

وی حوزه قدرت دولت را محدود دانست و یادآوری کرد: دستگاه‌ مسئول در برابر مسائل کشور فقط دولت نیست و باید مجلس و قوه قضاییه و دیگر نهادهای که زیر نظر دولت نیستند در مسائل کشور مسئولیت‌پذیر باشند و ورود کنند تا در ارائه خدمت به مردم نمونه موفقی عرضه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز