خبرگزاری کار ایران

نبود بازارفروش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۲۳

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قسمت قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان که در بخش صنعت غیرفعال و راکد شده‌اند در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، پیمان الماسی اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان در بخش صنعت بالغ بر 780 واحد تولیدی پروانه بهره‌برداری دارد که از این تعداد پروانه 80 واحد آن در سال‌جاری باطل شده است.

وی افزود: 583 مورد از این واحدها فعال و نیمه‌فعال است که این واحدها با ظرفیت 20 تا 100 درصدی در استان فعالیت می‌کنند.

الماسی یادآور شد: قسمت قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان که در بخش صنعت غیرفعال و راکد شده‌اند در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: به منظور عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی و بهبود وضعیت فعلی واحدهای صنعتی دارای مشکل، این سازمان با همکاری متخصصان توانمند بخش خصوصی و با بهره‌گیری از توان نخبگان استان اقدام به راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به برخی مشکلات گریبان‌گیر واحدهای صنعتی در استان، گفت: تنها مطرح کردن مشکلات کافی نیست و باید برای حل آنها و توانمندسازی واحدهای صنعتی اقدامات اساسی انجام شود.

الماسی راه‌اندازی این کلینیک را گامی مهم در راستای احصا و حل مشکلات واحدهای صنعتی دانست.

وی مشکلات موجود واحدهای صنعتی در استان را به نبود سرمایه در گردش محدود نکرد و گفت: در بازدیدهایی که از این واحدها انجام گرفته بخشی از این مشکلات ناشی از مسائل مدیریتی واحد نبود مدیران توانمند است و تا زمانی که خود مدیر پای کار نباشد نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید.

الماسی همچنین نبود بازار فروش را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی دانست و تاکید کرد: باید در راستای شناسایی بازارهای جدید به صورت ویژه تلاش کنند و واحدهای تولیدی با بالا بردن سطح کیفیت محصولات تولیدی خود باید زمینه حضور خودر را در بازارهای صادراتی هدف فراهم سازند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه از برگزاری 160 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در سطح استان خبر داد و افزود: کارگروه‌های اصلی هم با حضور متولیان امر برگزار شده و در مجموع یک‌هزار و 100 مصوبه داشته است.

وی عنوان کرد: در مجموع 11 هزار نفرساعت کار کارشناسی در طول برگزاری این کمیته‌ها و کارگروه‌ها در سطح استان انجام گرفته است.

الماسی همچنین از عملیاتی‌ شدن 61 درصد مصوبات این کارگروه‌ها خبر داد و گفت: 39 درصد از این مصوبات هم در دست اقدام است که البته به چندین دلیل از حدود اختیارات استان خارج است.

وی میزان پرداخت تسهیلات طی سال گذشته در قالب این کارگروه را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در زمینه اشتغال روستایی در بخش صنعت 16 میلیارد تومان و در زمینه اشتغال فراگیر هم 75 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز